converteren van .mov naar .avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
120
Hoi,
Onlangs heb ik mij een nieuw digitaal fotoapparaat aangeschaft (een prachtig toestel - Nikon 8700 met 8 megapixels).
Gisteren heb ik er ook enkele filmpjes mee gemaakt.
Die waren prachtig om te bekijken op mijn camera zelf, maar als ik ze op mijn computer heb gezet, waren ze niet meer om aan te kijken. Ik kreeg nog 1 beeldje per seconde in plaats van een filmpje. Ik heb nochtans de software, die bij mijn fotoapparaat bijgeleverd was, gebruikt.
Wellicht zouden mijn problemen kunnen opgelost worden als ik mijn filmbestanden (met extensie .mov) zou kunnen converteren naar extensie .avi, zodat ik ze kan afspelen met mijn Windows Media Player, i.p.v. met mijn Quick Time Player. Zou trouwens ook handig zijn om ze door te mailen, want niet iedereen heeft quicktime op zijn computer.
Bestaat er een mogelijkheid om mijn .mov-bestanden te converteren naar .avi? Of hebben jullie een andere oplossing voor mij?
Alvast bedankt voor jullie professionele hulp.

Geert.
 
Voor de filmpjes zou ik kijken of studio 9 van pinnacle wat voor jou is.
Ik bewerk hier video films mee en kan dan daar speciaal e-mail filmpjes mee maken om anderen te laten zien wat ik doe.
Hoe kun jij je camera aansluiten op je computer.
 
Geplaatst door puppie
Voor de filmpjes zou ik kijken of studio 9 van pinnacle wat voor jou is.
Ik bewerk hier video films mee en kan dan daar speciaal e-mail filmpjes mee maken om anderen te laten zien wat ik doe.
Hoe kun jij je camera aansluiten op je computer.
Zal ik meteen even uitproberen.
Ik sluit mijn camera niet aan op mijn computer, maar werk met een card-reader (camera met flash-card).
Ik hou je op de hoogte.
 
Geplaatst door Deejay59
Zal ik meteen even uitproberen.
Ik sluit mijn camera niet aan op mijn computer, maar werk met een card-reader (camera met flash-card).
Ik hou je op de hoogte.
Ik heb even gekeken op de website van pinnacle.
Het is heel goed mogelijk dat ik daar mee geholpen ben, maar daar ben ik helemaal niet zeker van. Ik ben dan ook niet van plan om een (al dan niet duur) programma aan te kopen, als ik niet zeker ben, of het wel degelijk dit is dat ik nodig heb. Ik wacht nog even af totdat er misschien iets anders uit de bus valt. Alvast bedankt.
 
van mov. naar avi

ik denk dat je het programma dvdx moet hebben, even een pooskje aan rommelen en dan denk is dat hij het goed doet. Volgens mij is mov. een dvd bestand.
 
Re: van mov. naar avi

Geplaatst door basparket
ik denk dat je het programma dvdx moet hebben, even een pooskje aan rommelen en dan denk is dat hij het goed doet. Volgens mij is mov. een dvd bestand.
Mijn probleem is intussen opgelost door iemand op de chat. Men heeft me daar doorverwezen naar www.videohelp.com/mov2avi.htm.
Een bestand met .mov als extensie is een typisch 'Quick Time' bestand. Als ik me niet vergis, is het dus eigenlijk bedoeld voor Mac-gebruikers.
Maar ik ben dus goed op weg gebracht...
Van harte bedankt.

Geert
 
Re: Re: van mov. naar avi

Geplaatst door Deejay59
Een bestand met .mov als extensie is een typisch 'Quick Time' bestand. Als ik me niet vergis, is het dus eigenlijk bedoeld voor Mac-gebruikers.

Nee hoor. QuickTime mag dan een product van Apple zijn, het programma is net zo goed voor Windows- als voor Mac-gebruikers. Je hebt het nogal eens nodig om filmpjes van websites af te kunnen spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan