beeld hoger maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob31

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
49
hallo allemal;

ik vraag mij al een tijd af of er een manier is om het beeld van een film hoger te maken.Als ik een divx film afspeel op mijn pc en/of breedbeeld tv dan zijn ze over het algemeen niet hoog genoeg, zwarte balk onder en boven. Ook na het invoegen van subtitels en het bewerken naar dvd met virtualdubb en tempenc. geeft geen verbetering. Iemand die hier een oplossing voor heeft.In virtualdubb zit o.a.grobbing maar dit heeft geen effect.

alvast bedankt voor het meedenken
 
In de meeste programma's zit een Pan/Scan functie. Hiermee kun je als het ware inzoomen. Hierbij zal je dus wel wat gaan missen van het beeld aan de zijkanten maar dat is meestal niet zo erg. Het is meestal niet aan te raden om de balken helemaal weg te halen aangezien er dan een erg klein beeld overblijft.
 
Helaas zit er in visualdubb en tempegenc. (volgens mij) geen van beide opties. Dus zoek ik nog steeds naar een oplossing.In ieder geval bedankt voor het meedenken

Rob
 
heb probleem opgelost door in virt.dubb. als extra null transforming toe te passen en dan grubbing. gaat perfect:) :) :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan