Andere MIDI geluidjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
737
Hee allemaal,
Ik werk redelijk vak met MIDI maar ik vind het nogal jammer dat er van die brakke samples gebruikt worden. (T geluid van de piano bv klinkt meer als n goedkoop keyboard dan een piano)
Ik vroeg me af of het mogelijk was deze samples te vervangen met mooiere. En zoja, hoe?

Alvast bedankt
 
Op internet zijn waanzinnig veel MIDI's te downloaden. De kwaliteit wordt echter niet alleen bepaald door het bestand maar ook door de kwaliteit van de FM-synthesizer van je geluidskaart. Sommige kaartjes hebben een slechte ondersteuning voor midi, vooral de goedkopere.

Als je professioneel met midi werkt dan kun je overwegen een geluidskaart aan te schaffen die beter met MIDI omgaat. Denk aan meerdere MIDI-kanalen en instrumenten.
 
Mijn ervaring is hetzelfde als die van Tibor, de geluidskwaliteit van een midi wordt niet bepaald door het midi file zelf, daar staat immers alleen maar in speel piano met die noot, de generatie van het geluid vind plaats door je geluidskaart en daar zit een hele hoop kwaliteits verschil in, zeker als je geluidskaart hebt waar alleen maar softwarematig de klank wordt gegenereerd. Met andere woorden, schaf een goede geluidskaart aan en de midi's zullen een stuk beter klinken.
 
Keb een sound blaster live 5.1 kaartje. Blijkbaar niet echt zo gweldig ism midi...

Dat geluid wat er uiteindelijk uitkomt, dat wil ik dus veranderen. De klank van de (gesimuleerde) instrumenten is gewoon bagger. Dit heb ik eigenlijk nooit beter gehoord, maarik had verw8 dat dit gewoon een windoos iets is waar misschien wel iets voor te dll was. Maar als het in m'n geluidskaart zit dan houd t op...

bedankt
 
Ga eens naar naar start->instellingen->geluids- en audio appartaten->tabblad audio en kijk eens of je daar bij midi apparaten een andere kan kiezen, ook dat kan wezenlijk verschil uitmaken.
 
Speel eens met de instellingen van MIDI

Start > instellingen > config.scherm > multimedia (geluid en multimedia in 2000/XP)
 
Ja, ik laat nu midi door m'n piano afspelen... die heeft tenminste kwalitatief geluid.
Meer kan ik er niet van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan