Mp3 stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Berichten
87
Ik heb gezocht hier op de site naar MP3's die stotteren en zag alleen een topic over een bestand uit mijn documenten. Dat probleem heb ik niet.

Ik zal even het hele verhaal neertypen zodat ik sneller kan worden geholpen (hoop ik).

Met mijn PC was eigenlijk niks mis. Had er net een leuke videokaart in gedaan (ATI Radeo 9600 Pro EZ) en alles werkte wel leuk.
Toen kwam mijn broer met een extra HDD van 2 GB (ik heb standaard 13 dat is ook het enige ***te) en die wilde hij er wel inzetten.
Hij zette hem er de volgende dag in en gelijk konden we niet meer opstarten. Ding er weer uit gehaald, maar nix bleek het nog te doen. Volgende dag ben ik zelf wat met de voeding gaan *****n en de computer begon het te doen.

Alleen sindsdien als ik mp3's afspeel gaat ie vaak haperen als ik bijvoorbeeld MSN aan heb staan en een venster afsluit of dat soort dingen. Maar voor de "operatie" deed de computer alles gewoon soepel en goed. Ik heb er 256 MB Ram in zitten (beetje uit de oertijd) verdeeld over 2 cards van 128 MB.

Ik heb trouwens ook nog een keer 256 MB Ram er bij gekocht maar dat was PC133 en de andere cards PC100 en dat zorgde ook voor een conflict waardoor de pc gecrasht is. Maar daarna bleef de muziek het ook gewoon goed doen bij MSN en andere programma's.

Een lang verhaal maar ikw eet echt niet waar het aan ligt. Zelf zegt de PC dat de CPU veel in gebruik is maar ik snap niet hoe dat in 1x zo zou kunnen komen.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen! Stel het zeer op prijs!
 
en nog maar een keer omhoog (stond tenslotte in het mailtje)
 
Laat de pc op Spyware scannen.
Dit zou het processor gebruik "kunnen" verklaren.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 4) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.
 
Nee daar dacht ik natuurlijk gelijk al aan.. maar dat zou niet verklaren waarom dat opeens wel zo is want ik doe nog steeds dezelfde dingen als eerst op de computer... en ja ik scan regelmatig op spy-ware enzo.. en het helpt niet...

zelf denk ik dus dat het eraan moet liggen aan dat er een conflict is opgetreden tussen de standaard HDD en de additionele HDD.. waardoor de standaard HDD niet meer normaal functioneerd.
 
Roekee,

Hoe zwaar is de voeding !!!!!
Nadat je broer met zijn vingers in de pc heeft gezeten werkte hij niet, dit heb je zelf verholpen, wat heb je precies gedaan !!!!!!!!
Hoe en wat zit er momenteel op de IDE 0, dus de platte kabel die naar de hdd gaat, staan de jumpers van de hdd op master !!!

groetjes speedtouch
 
Geen enkel id of de jumpers op master staan en wat er op de IDE 0 zit..

ik ben namelijk compleet a-technisch... ik maak alles kapot :p (alleen dit keer heb ik het dan wel gemaakt)

voeding is 230V


ow en wat ik heb gedaan.. nou hij had die platte kabel zitten en dat werkte niet en ik heb die omgedraaid d8 ik

zeg maar x ------------------------------------ z (me broer)

ik heb daarvan z--------------------------------x gemaakt.
 
ik ben namelijk compleet a-technisch... ik maak alles kapot :p (alleen dit keer heb ik het dan wel gemaakt)

Toch moet je even in de pc kijken :)

Ik wil graag weten hoeveel watt de voeding is !!!!

Kijk in de pc daar lopen 2 platte kabels van je mobo naar de drive's
Kabel 1 is de IDE 0 deze loopt naar je Harde schijf, het uiteinde van de kabel moet op de harde schijf zitten, de jumper achter op de schijf is een klein brugje die twee twee pinnetjes overbrugt, deze moet op master staan.

kabel 2 is de IDE 1 deze loopt van het mobo naar de dvd/cd drive.
Ook hier de laatste op de kabel is de master aansluiting, dus die drive waar hij op zit moet het brugje op master staan, de stekker half in de platte kabel is de slave.

Kijk even en laat het ons even weten.

groetjes speedtouch
 
Voordat ik zeg maar alles ga doen en misschien weer alles sloop :eek:

Hoe zie ik dat ze op Master staan?? En wat is de andere stand waar ze eventueel op zouden kunnen staan?

En trouwens.. waarom moet je het wattage van me voeding weten.. want die zit er al gewoon redelijk lang in en ook toen de muziek het nog wel goed deed.


(ik wil zoveel mogelijk moeite vermijden.. ben lui nzo ;))
 
Lees hier .
Ga naar stap 13 en alles zal wat duidelijker worden, ik wil het vermogen weten van de voeding om te kijken of deze nog wel zwaar genoeg is, om alles stabiel draaiende te houden.

Nou Roekee, ik heb het een en ander voor je uitgezocht, dus kom nu maar uit die luie stoel, en in aktie :D

groetjes speedtouch
 
Ah die foto's maken inderdaad een hoop duidelijk.. hopelijk kan ik het allemaal zien .. ik zal morgen even kijken als ik helemaal uitgerust ben.


En ik snap je zorgen over de voeding maar ik zou het zo raar vinden dat hij het ineens niet meer aan zou kunnen terwijl die normaliter het wel deed. Wel even een opmerking hierbij.. ik weet niet meer voor hoe lang maar bij het opstarten maakt de voeding een raar geluid niet het normaal zoemende.. maar eerst een beetje een hard zoemen zeg maar.. daarna gaat hij over op normale zoem.



Morgen hoop ik de computer even uit te lichten.... :mad:
 
Het geluid uit de voeding komt door vuil / slijtage.

Maak hem schoon met een penseel of een kleine kwast, zelf zet ik de stofzuiger erop, de meeste hebben z'n borstelmondje, die doe ik erop om beschadiging te voorkomen.

Alle electrische apparaten zijn onderhevig aan slijtage, hierdoor vragen ze meer stroom, als je voeding vanaf het beginaan krap is heb je kans dat wanneer hij ouder wordt de voeding te licht wordt, en zeker als je nog het een en ander bijplaatst, bvb een dvd/cd romspeler.

Ik hoor het morgen wel ;)

groetjes speedtouch
 
Me voeding is 300 Watt..

nu even de hdd eruit schroeven want ik kan niet goed zien waar die jumpers nou precies zitten.. :)
 
Trouwens.. de voeding is al een keer vervangen omdat we dachten dat dat de oorzaak was van het niet functioneren van de computer. Uiteindelijk bleek toen het moederbord gefrituurd doordat 1 dingetje gesmolten was enzo. Verder zit de cd-rom/dvd drive, de cd-schrijver en de hdd er vanaf het begin al in.

:)


ik ga weer ff offline.. schroeven :)
 
Een 300 watt voeding is voldoende, kijk eens naar de HDD of deze wel op dma staat en niet op pio.

Ga naar deze computer > rechts muisklik >beheren > apparaatbeheer.
Klik op het + teken bij IDE ATA/ATAPI controllers > ga naar primair IDE kanaal > rechts muisklik > eigenschappen.
Tabblad geavanceerde instellingen, kijk bij apparaat 0 ( dat is de HDD) de overdrachtsmodus moet hier op DMA staan en niet op PIO.

groetjes speedtouch
 
Misschien dat we hier nu een oorzaak hebben gevonden. Want dit staat er bij apparaat 0

Apparaattype: Automatische Detectie (is niet te veranderen.. kan het balkje niet uitschuiven)

Overdrachtsmodus: DMA, indien beschikbaar (veranderbaar naar Alleen PIO )

Huidige overdrachtsmodus: PIO-modus



Dus hij staat blijkbaar op PIO :confused:
 
Kijk eens of je iets in je bios kan aanpassen, of surf naar de fabrikant van je HDD om te zien of de HDD ook DMA aankan.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan