DVD gekopieerd van harde schijf kan ik niet afspelen op dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

cybaruel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Berichten
5
hoi,
ik probeer al een tijdje een dvd te kopieeren.
nu heb ik hem eerst op de harde schijf gezet, en daarna met Nero gekopieerd op een dvd.
Na 20 min. zegt hij dat het succesvol is gegaan.
Ik kan hem nu wel op mijn computer afspelen maar niet op mijn dvd speler. Ik krijg wel te zien op de computer:
this DVD title's playback was interrupted before completion. where would you like to start playback?

Ik wacht toch netjes tot het kopieeren helemaal klaar is.

soms krijg ik het menu te zien en speelt hij gelijk af met powerdvd maar soms krijg ik zelf het menu niet te zien en begint hij gelijk te spelen (niet met powerdvd).

ik begrijp er helemaal niets meer van.

Ik heb als dvd rewriter Pioneer 106.

moet ik trouwens DVD video files of Disc image hebben?
De dvd bestaat uit fitness workouts.

wie kan mij helpen?????
:confused:
 
Het ziet er naar uit dat je een één op één kopie probeert te maken. Dit zal zelden lukken omdat een DVD (bron) vaak veel meer data bevat dan een DVDR aan kan (8.7 Gb).

Via DVDshrink kun je de inhoud van een DVD overzetten naar je harde schijf en gelijktijdig comprimeren en/of onderdelen zoals het menu verwijderen.
 
ik kan dvdshrink ook niet openen. Ik krijg bij acrobat reader steeds een melding dat dit programma niet ondersteund wordt.

Ik kopieer toch niet 1 op 1 als ik hem van de harde schijf haal? of wel? heb ik wel dvdshrink nodig?
 
Zoals tiborv al zegt kan de orginele dvd groter zijn dan er op een dvd past die jij gebruikt.
Kijk maar eens hoe groot het bestand is dat je wilt copieeren. Is dit groter dan 4,7 Gb dan past het er dus niet op en dan moet je dvdshrink gebruiken.
Maar alles wat ik hier nu net type heeft tiborv ook al gezegd.

En ja vanaf hd naar dvd is ook 1 op 1 of je moet het al bewerkt hebben met dvdshrink
 
bedankt voor jullie antwoorden.
ik kan alleen dvdshrink niet openen.
als ik hem gedownload heb, krijg ik de melding:

Adobe reader kan dvdshrink317setup.zip niet openen omdat dat bestand type niet wordt ondersteund.

wat ik heb ik dan nodig om dit bestand wel te kunnen openen?
 
wel raar dat de dvd dan wel goed afspeeld op de computer. Dan zou dit toch eigenlijk ook niet moeten lukken?
 
om een ZIP bestand uit te kunnen pakken kun je winzip gebruiken.
Even zoeken met google en je kunt een trial voor winzip downloaden.
Deze is dan een x aantal dagen geldig en daarna moet je het kopen. Maar voor dat ene bestandje heb jij aan de trail meer dan genoeg.

Acrobat reader is voor het formaat PDF

Nee het afspelen op de computer kan heel goed, daar heb je hem ook gebrand.
Kan jouw dvd speler (stand alone) wel alle soorten schijfjes aan. dus plus en min.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan