[DVD] Meerdere filmpjes op 1 dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
10.587
Ik heb hier een aantal filmtrailers voor me liggen die ik graag op een DVD-RW wil branden voor in een standalone dvd-speler.

Ik heb echter totaal geen zin om deze trailers eerst nog es 1 voor 1 te gaan omzetten met één of andere programma.

In Nero kan je als je een VCD wilt branden, gewoon een lading filmjes naar het venster slepen en direct branden. De rest gaat automatisch.

Hoe doe ik dit in Nero6 alleen dan niet als VideoCD maar als DVD-Video? Dat moet kunnen lijkt me?
 
Eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee, maar het lijkt me geen probleem, helemaal niet omdat je het op een dvd-rw brand en als het dus niet werkt kan je hem toch weer leeghalen ?? Proberen dus ! :)
 
Geplaatst door GForze
Eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee, maar het lijkt me geen probleem, helemaal niet omdat je het op een dvd-rw brand en als het dus niet werkt kan je hem toch weer leeghalen ?? Proberen dus ! :)

Ik heb ook geprobeerd in Nero6 om een Video-DVD te maken. Hier staan de mappen Audio_ts en Video_ts al standaard in. Echter wanneer ik gewoon die AVI-filmtrailers er heen sleep, krijg ik een melding dat het niet een goeie formaat is en dat ik het moet proberen in NeroVision Express2. Echter hier kan ik alleen maar standaard Video-cd's e.d maken. Ik zie iig nergens een DVD-optie.
 
als je er echt een dvd van wilt maken zit er niets anders op dan de avi files om te zetten naar mpeg files welke dvd geschikt zijn.
Daarna zou je evt met dvd author er zelfs een menu omheen kunnen bouwen zodat je gewoon tijdens starten van de dvd kunt kiezen welk filmpje je wilt bekijken.

als je in nero een dvd wilt maken kan deze alleen omgaan met vob en ifo files, nero pikt het niet als een file nog mpeg of avi is en dan een dvd maken.
 
Geplaatst door tazman
als je er echt een dvd van wilt maken zit er niets anders op dan de avi files om te zetten naar mpeg files welke dvd geschikt zijn.
Daarna zou je evt met dvd author er zelfs een menu omheen kunnen bouwen zodat je gewoon tijdens starten van de dvd kunt kiezen welk filmpje je wilt bekijken.

als je in nero een dvd wilt maken kan deze alleen omgaan met vob en ifo files, nero pikt het niet als een file nog mpeg of avi is en dan een dvd maken.

Hmz, en is er geen ander brandprogramma die dit wel kan? Ik heb namelijk naast die trailers ook nog heel veel andere avi-filmpjes die ik ook op een dvd kwijt wil. En om die nou eerst allemaal 1 voor 1 om te gaan zetten.... Dan ben ik volgende week nog bezig. :p

Het is toch allemaal tijdelijk dus vandaar dat ik em ook op een dvd-rw wil branden. De kwaliteit van de filmpjes hoeven niet zo goed te zijn, zolang het maar niet slechter wordt dan VCD.

Is er ook geen omzet-programma waar je meerdere filmpjes in kan laden en die het programma automatisch allemaal omzet naar het door jouw opgegeven formaat zonder dat jij steeds zelf het volgende filmpje in moet laden?
 
ik ben bang dat je pech hebt ik zou zo geen andere manier weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan