Win 98SE & Win XP Prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Berichten
16.493
Besturingssysteem
macOS Sonoma
Inleiding: Na het verkrijgen van een betere laptop van een kennis van ons (Intel Celeron 300Mhz) vond ik het wel eens tijd om hier ook internet op te zetten.

Probleem:Ik heb op de host computer (Win xp prof) de instelling van internet zodanig veranderd dat netwerkgebruikers ook verbinding via deze computer mogen maken met het internet, dat gaat allemaal goed, maar wanneer ik dan op de Win 98SE laptop internet opstart geeft hij elke keer de foutmelding dat "De pagina kan niet worden weergegeven" Nu had ik de vorige keer dat ik inet deelde 2 XP pc's verbonden, en dan gewoon de wizard gedraaid.

Vraag: Hoe komt dat de Win98 pc geen verbinding maakt met het internet terwijl dit wel is ingeschakelt?

Alvast bedankt,

Stefan
 
Bijkomend detail:

De computers staan in verbinding met elkaar via een Crosslink-kabel, het is de bedoeling om ze via een hub-switch te laten verbinden.
 
Heb je wel een goede verbinding met de host? Dit is goed te testen via het PING commando.
 
Dus je hebt in de hostcomputer meerdere netwerkkaartjes? Je kunt het internet naar slechts 1 netwerkkaart doorsluizen.
 
Ik heb beide pc's gepingd, en dit ging perfect, het is zelfs ook al mogelijk om bestanden over te zetten (had ik beter meteen kunnen zeggen)

Het internet komt via USB binnen
 
Internet komt via PC1 (XP) binnen. Dit kun je delen maar naar slechts 1 netwerkkaart.
 
Geplaatst door Tiborv
Internet komt via PC1 (XP) binnen. Dit kun je delen maar naar slechts 1 netwerkkaart.

Ik begrijp hier even niet wat je bedoelt :confused:

Ik zal nog even de "route" beschrijven:

Internet komt via de splitter bij de telefoonlijn binnen op het USB-Modem, deze staat in verbinding met PC1 (XP) dmv de USB-poort (wat toevallig), daarna zit PC2(W98SE) aangesloten op PC1 door middel van een Crosslink kabel.


Mochten er nog meer vragen zijn, zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden.
 
Tha Devil,

Niet toevallig ergens een Firewall meelopen die jouw PC met 98 blokkeert !?


Remy
 
Nee, niet dat ik weet.

Voor zover ik een Fire-wall heb (zone alarm) heb ik zo ingesteld dat ik een netwerk verbinding kan aanleggen (anders kon ik ook geen bestanden over zetten)
 
Tha Devil,

Check bij Zonealarm bij het tabblad 'Firewall' de ICS settings eens....

Klik hiervoor bij firewall in de main sectie eens op advanced en kijk of de optie 'This computer is an ICS/NAT gateway' is aangevinkt. Mogelijk dat hier de angel zit bij jou...


Groeten,


Remy
 
Nee, als ik hier op klik (dubbelklik op het pictogrammetje in mijn taakbalk, Firewall, main, advanced) kom ik ten eerste deze functie niet tegen, en ten 2e staan alle opties uitgevinkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan