Hoe te delen, kabel en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrainWasher

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2004
Berichten
16
Hallo,

Ik heb nu 2 destop pc met bijde windows XP pro.
Deze zijn via een router met het internet verbonden.
Nu wil ik volgende week een laptop gaan kopen, maar wil eerst weten wat ik nodig heb om mijn kabel internet te delen. Graag wil ik de 2 desktop pc's gewoon via een kabel en de laptop (ook win XP) draadloos.

Wat moet ik hiervoor kopen? en welke raden jullie me aan?

thnx
 
Je hebt allereerst een draadloze netwerkkaart nodig in je laptop voorzover deze er niet standaard inzit.

Dan kun je een keuze maken voor een draadloze router of een accesspoint die je op je huidige router aansluit
 
er zit een draadloze netwerk kaart in de laptop.
Maar als ik een draadloze router koop moet ik ook 2 draadloze netwerk kaarten voor in de desktop pc kopen of niet?

Het liefs heb ik een router die zowel aansluitingen heeft om draadloos als met kabel te delen, zijn die er??
 
De meeste router die draadloos zijn hebben ook poorten voor bedraad netwerk
 
:thumb: mooiiiii
Maar wat word me aangeraden, een acces point kopen of een draadloze router (en welke is een goede voor een goede prijs ?)
 
Kan voor jou geen keuze maken maar zelf heb ik een andere router aangeschaft ipv een accesspoint.

Draytek, planet (niet er bekend maar toch goed) zijn wel betaalbare routers.

Sweex, Trust etc heb je ook maar ben daar niet zo weg van
 
Ik heb zelf een draadloze 4 poorts router van Sweex waar je dus gewoon 4 pc's met kabel op kan aansluiten. Het setje heb ik compleet gemaakt met een pcmcia draadloos kaartje, ook van Sweex. Na wat instelprobelemen werkt alles nu perfect. Sweex draadlooze router kost €59,- en een pcmcia-kaart draadloos kost €29,-.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan