Videobewerken via USB !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Heb even een vraag voor een collega van mij.
Deze heeft een digitale videocamera met daar bij geleverd een USB kabel. Er zit ook wel en Firewire aansluiting op de camera, maar niet op de pc. Is het nu toch mogelijk om de beelden naar een bewerkingsprogramma zoals Pinnacle Studio of zoiets te transporteren en te bewerken ??

Pinnacle Studio 9 gaf al direct een melding dat hij liever een firewire aansluiting heeft :confused: Maar zoals al gezegd die zit niet op de PC. Hij heeft een pentium 3 moederbord en daar zou je volgens mij ook wel een PCI Firewire op kunnen pluggen, maar of dit vlekkeloos gaat werken weet ik dus ook niet zeker....
Dus misschien weet iemand te zeggen of dit bijplaatsen van zo'n PCI kaart geen problemen oplevert of dat er ook een manier is om zijn camera via de USB kabel aan een videobewerkingsprogramma te koppelen ?

Alvast bedankt voor het meedenken !! :thumb:


Groeten,


Remy
 
Pentium 3, dan is het waarschijnlijk nog een USB1.x aansluiting die niet echt geschikt is voor dit werk( laaaaaaangzaaaaaam...)

Koop gewoon een fireware kaart lost al je problemen in één keer op.
 
He boys,

bedankt voor de reactie..... Ik heb wel ooit eens een PCI fire-wire kaartje in een pentium 2 (233Mhz) h proberen in te bouwen, maar dit werkte niet.
Denk dat het moederbord het ook niet ondersteunde.

Maar kan het vanaf P3 (800MHz) wel dan !??
Het is namelijk ook zonde om eerst alle spullen aan te scahffen en er dan achter te moeten komen dat het al gedoemd is om te mislukken.


Remy
 
Firewire is op sommige PIII bordjes standaard. Firewire werkt dus wel op een PIV.
 
Als je weet wat voor eens soort/type moederboard er in zit zou je eerst even op internet kunnen zoeken.
 
Er staan hier in huis ook nog twee PIII (450 en een 500) beide met firewire en dat werkt uitstekend, alhoewel het bewerken van een film op een PIV 2,8 wel sneller gaat is de gegevens overdracht net zo snel.
 
Ok Maestro,

Dan weet ik genoeg, dan kan ik mijn collega denk ik beter adviseren om een Firewire kaartje te kopen.

Want het ging hem er uiteindelijk ook om om de gegevens van de DV camera over te zetten naar zijn PC
Thanx....

B.t.w. Het gaat hier overigens om een Packard Bell P3 (800Mhz), ik weet niet of dit mogelijk een belemmering is ??


Remy
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een PCI Firewire kaartje ingebouwd en dit blijkt perfect te werken. Alleen moest mijn collega wel een extra HD bijplaatsen vanwege plaatsgebrek ! :eek:

Maar verders werkt het super !!

Groeten,


Remy
 
Onthoud AUB dat Pinnacle geen USB Capture ondersteund, wel firewire en analog , maar USB capture wordt in het algemeen in samen werking met studio 8 / 9 niet ondersteund.

M.vr.gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan