AVI omzetten naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo allemaal,

Ik probeer met TmpgEncoder een .avi film om te zetten naar DVD formaat, maar ik krijg een foutmelding.

De foutmelding die ik krïjg is: can not open, or unsuported.

Ik heb alle codec's met GSpot nagekeken en ik heb ze allemaal.

Wat kan er fout zijn? Is er iets wat ik mis?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....ik snap er niets van!!

Alvast bedankt
 
Heb het zelfde probleem, wel een oplossing gevonden, maar die zal niet voor iedereen werken.
Ik laat bestand in, in PowerDirector pro (werd mee geleverd met de PC), deze kan ze vervolgens omzetten naar VCD .mpg formaat.
Ik plak dan wel direct 4 films achter elkaar en knip ze later met TmpgEnc weer in stukken en evt hoofdstukken. (gewoon leker een hele nacht laten ratelen).

Andere oplossingen zou ik echter ook graag horen.

N.b. Mogelijk is het zelfde te doen met Windows movie maker, heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het eens poroberen.

Ik snap het niet, omdat ik al heel veel films op die manier heb gemaakt en nu wil ik een nieuwe film maken en dan krijg ik bovenstaand probleem!
 
Volgens mij laad je de avi in tempgenc met audio die niet wordt ondersteund door tempgenc(de audio dan)
Je kan het beste eerst de audio uit de film halen en apart los van de film inladen in tempgenc.
Tempgenc kan namelijk niet overweg met gecomprimeerde audio.
De audio moet overigens een wav file zijn.
 
Dat heb ik geprobeerd in VirtualDub, om er een .wav van te maken, maar als ik die dan in TmpgEnc. zet, dan krijg ik dezelfde melding.
 
Probeer het eens met virtual dub.

Laad de avi daarin en kies zowel bij audio als video voor direct stream copy. Klik onder file voor start frameserver en sla het op als .vdr bestand.

Laadt dit vdr bestand in tmpgenc en start het op.

Eventueel kan je in virtualdub met de instelling direct stream copy ook kiezen voor save als avi en deze nieuwe avi proberen te laden in tmpgenc.
 
Ik ga het allemaal eens proberen, mocht ik er niet uitkomen horen jullie het wel weer!!

Iedereen bedankt voor de hulp :thumb:
 
Het ligt niet aan de frameserver van virtual dub.
Je mist een bijgewerkte dll in je windowsmap.
je moet een nieuwe versie van msvcr70.dll downloaden en in je map windows/system32 plaatsen.
De pc opnieuw opstarten en de foutmelding in tempgenc is verleden tijd.

Dat ik dit niet eerder gemeld heb komt doordat ik je probleem verkeerd gelezen heb.
Excuse moi.
 
Kan het geen kwaad voor andere programma's als ik dit bestand vervang?
 
Ik heb de oude even omgenoemd en de nieuwe geinstaleerd, deze lijken echter niet (anders) te werken.
Probleem met de Avi blijft dus bestaan, ik blijf maar gewoon m'n work-a-round gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan