wel/geen geluid na coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo,

Ik heb een concert gedownload. Het geheel bestaat uit 2 gedeelten. Het een was een Divx5.05.avi en de ander een Xvid.avi bestand.

Die van de Xvid.avi geeft na het overzetten met TMPGEnc een MPG en heeft over de hele film wel geluid.

Die van de Divx5.05.avi geeft na het overzetten met TEMPEnc naar MPG een paar minuten geluid en dan hoor ik niets meer. Dit bestand is ook vele malen groter dan dei van de Xvid.avi.

Beide .avi's geven bij het afspelen wel geluid, maar die kan ik zo niet branden op dvd.


Wat is er gebeurt en hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de medewerking.
 
Nog even ter aanvuling,

Ik heb het desbetreffende bestand nu eens met TPMGenc overgezet en dan het geluidsbestandje als pcm liniar overgezet. Dit heeft ook niet geholpen.
De wav file die daar dan weer uit voortkomt geeft na enkele seconden geen geluid meer.

Wie kan mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens kijken met gspot wat voor codecs er zijn gebruikt in je bestand, kan namelijk zijn dat het mp3 of ac3 is. Dit heeft een lastigere manier om om te zetten. Kijk eens op de site van Tazman daar staat hoe dat moet
 
Hoi natascha26, ik ben nieuw op gebied van filmen dus dat ligt nog wat moeilijk.
In g-spot krijg ik de melding dat het audio format een mp3 is. En dat de codex geïnstalleerd is. Als ik op details klik krijg ik de melding dat "all is fine".

Op de site van tazman staat waarschijnlijk de oplossing maar ik vind hem niet.
Deze heb ik helemaal uitgevoerd en dat gaat goed maar geen geluid:
Handleiding TPMGencoder :

"In deze handleiding van TPMGencoder zal ik proberen de werking van dit programma uit te leggen.

Je zult kunnen lezen hoe je van avi naar mpeg om kan zetten en deze direct vcd geschikt kan maken om de film later af te spelen op de standalone dvd speler."

Ik heb dus een avi die goed speelt, met geluid, en als ik deze handleiding van tazman volg heb ik geen geluid. Ergens doe ik iets fout maar ik weet niet waar.

Groetjes
 
IK denk dat ik een oplossing heb gevonden. Helemaal lekker loopt het nog niet want het geluid heeft niet overal dezelfde sterkt.

Ik heb het geluid en het beeld gescheiden en heb van het geluidbestandje een wav gemaakt. Dat bestandje samen met het beeld bestand samengevoegd, loopt nog lekker synchroon ook nog, en dat gebrand.
Nu heb ik dus beeld en geluid. Alleen het probleempje over de geluidsterkte nog oplossen.....
 
Ik heb wat je moet doen even voor je van de site van Tazman geplukt en het in een textbestand geplakt. deze zit in de bijlage. als je de aanwijzingen goed volgt moet het je lukken
 

Bijlagen

  • geluidproblemen tempgenc.txt
    2,4 KB · Weergaven: 18
Hoi natascha26, bedankt voor de uitleg, dat werkt dus. Nu is er een probleem, de film is al niet in beste kwaliteit, en als ik hem omzet naar .mpg gaat er blijkbaar nog wel wat verloren. Maar daar zal niets aan helpen denk ik.
Wat me ook opvalt is dat toen ik de .avi naar .mpg omgezet heb gaf tempgenc aan dat het ongeveer 5 uur zou duren. Nu met _pcm.avi naar _pcm.mpg geeft hij aan dat op anderhalf uurtje klaar is.

Groetjes en bedankt
 
Geplaatst door khk464
Hoi natascha26, bedankt voor de uitleg, dat werkt dus. Nu is er een probleem, de film is al niet in beste kwaliteit, en als ik hem omzet naar .mpg gaat er blijkbaar nog wel wat verloren. Maar daar zal niets aan helpen denk ik.
Wat me ook opvalt is dat toen ik de .avi naar .mpg omgezet heb gaf tempgenc aan dat het ongeveer 5 uur zou duren. Nu met _pcm.avi naar _pcm.mpg geeft hij aan dat op anderhalf uurtje klaar is.

Groetjes en bedankt

Kwaliteit is inderdaad weing aan te doen als de kwaliteit al niet erg top is zal ie nooit beter worden.
Dat omzetten kan wel kloppen omdat tmpg nu geen moeite hoeft te doen het geluid te decompressen want dat is immers al gebeurd , hij zal dus sneller kunnen zijn met decoderen van de totale film.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan