vhs naar dvd... immm? hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

myzep

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Berichten
75
hallo,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn vhs casettes op een dvd-r kan zetten.
 
Eerst via een capturekaart op je PC zetten, dan geschikt maken voor een DVD-authorprogramma en dan op een DVD-branden.

TMPG-DVDauthor is een makkelijk programma om een DVD met menu in elkaar te zetten.
 
dan geschikt maken voor een DVD-authorprogramma

met welk programma kan ik het dan geschikt?
 
ik moet dus met die programma gebruiken
wat moet het zijn dan ifo vob en is het lastig om met die programma te werken?
 
Stel je captured naar je schijf en je krijgt een AVI of een MPG bestand.

Dat bestand deel je via TMPG-encoder op in een voor DVD geschikt video EN audio bestand, je krijgt dus per MPG die je deelt 2 bestandjes.

In DVD-author voeg je die bestandjes toe aan de te maken DVD, het programma doet de rest en maakt de IFO/VOB/BUP bestanden aan.
 
ik wil mijn bruiloft op dvd zetten maar ik krijg veel keuzes bij het geschiktmaken voor een dvd met tmpg encoder ntsc, ntsc low resolution, ntsc 16:9 pal pal resolution pal 16:9
wat moet ik kiezen?
 
Het is ook handig om alles binnen één softwarepakket te doen!

Ikzelf gebruik Ulead Video Studio om de banden op te nemen op de harde schijf en dan te bewerken en branden.
Erbij zit ook nog MovieFactory , wat net even wat andere opties heeft. Je kunt daarmee bijvoorbeeld meerdere films koppelen en op 1 DVD zetten.

Eerder Pinnacle Studio 8 geprobeerd, maar dat werkte niet goed, volgens diverse fora een pakket wat veel problemen geeft.

Overigens duurde het wel even voordat ik alle instellingen precies door had. Eén dingetje vergeten en het is niet naar je zin. Denk aan: de kwaliteit (4000kbps), de overgangen, hoofdstukken om naar toe te kunnen doorspoelen, titel en subtitels met omschrijving e.d.

Hier staat ook een aardige omschrijving van beide.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan