Ernstig opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

yves

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
161
Een probleem van een vriend.Het is wel moeilijk om direct te helpen aangezien ik niet bij hem ben.
Ik zal proberen uit te leggen wat er gaande is.

Windows XP wordt opgestart , het logo is te zien en dan gaat het scherm naar de opstartkeuzes met veilige modus , enzo.....Alle mogelijkheden geprobeerd maar steeds kom ik terug op het scherm met veilige modus.
In de Bios heb ik de opstartvolgorde veranderd en alle mogelijkheden geprobeerd , ook met CD van XP.
Altijd komt de PC terug op het opstartscherm met veilige modus, wat men ook doet.
Wat ook raar is , dat wanneer men de PC uitlegd met de knop hij na enkele seconden terug opstart zonder er aan te komen.Misschien heeft dit er ook iets mee te zien.
's Morgens werkte alles normaal en 's middags was het probleem er.
Heeft er iemand wat ideeen , schrijf er gerust zoveel mogelijk op dan kan ik deze morgen eens gaan proberen.
Alvast bedankt.
 
xp er over

ik denk aan een virus, probeer een een goede virusscanner desnoods via dos of vanaf een andere pc in een evt netwerk. lukt dit niet dan vrees ik een herinstallatie.

probeer xp er eens over heen te gooien, dus geen format maar gewoon herinstallatie. betere oplossing heb ik niet maar misschien een andere pc-kei
 
Dat is ook een probleem , Ik kom steeds op het scherm met veilige modus , kan dus niks installeren
 
ja alles wat ik doe , hij komt steeds op dit scherm
 
heb je demogelijkheid om op een virus te scannen, maakt de pc deel uit van een netwerk, of norton disk ?
 
Heb ik ook gelezen , maar er is jammer genoeg geen oplossing .
En de PC zit niet op een netwerk
 
Als niets helpt dan heb ik nog een diskette die je schijf in een keer wist, incl partities. Deze heeft mij ook uitkomst gebracht toen niets meer hielp en zelfs installeren niet lukte. durf/wil je dit aan dan moet je mij maar even een mailtje sturen dan zoek ik morgen de flop op en mail hem naar het door jou opgegeven adres.

ben bereikbaar onder Kreuger@wishmail.net
 
Heb op bootdisk.com de boot gedownload en de pc gaf al wat reactie maar toch nog devolgende melding:

Warning;:No memorymanager found.Its recommended that you load the memorymanager(HIMEM.SYS or EMM386.EXE)before loading NWCache.

Kan iemand hier iets mee?
 
Probeer het anders eens met de opstartdiskettes van windows.
Download

Download de juiste versie, je hebt ze voor home of pro versie, zorg wel dat je 6 lege diskettes hebt.

groetjes speedtouch
 
Dit is precies hetzelfde als op bootdisk.com dus geen succes
 
mocht je als laatste redmiddel het door mij vermelde bestand per mail hebben dan hoor ik het wel, verwijderd wel alles van je schijf, incl partities.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan