Moeilijke: Mp3 naar map verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xdbts

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
87
Ik heb ongeveer 5000 nummers op mijn harde schijf staan en sinds kort heb ik een autoradio die mp3 kan afspelen.

Ik wil dus de meeste muziek op cd zetten (in mp3 formaat) met behoud van de goede volgorde.

Als je mp3 brand gaat de volgorde meestal niet goed. Nero (oa) houdt de volgorde die je hebt in gegeven niet vast, maar gaat terug naar alfabetische volgorde.
Alle nummers 1 van de cd's komen dan achterelkaar en ik wil graag eerst een hele cd horen van de stones en daarna van de beatles, niet de nummers door elkaar!

Mijn autoradio kan omgaan met mappen dus dan zou je zeggen maak een map en knip/plak de nummers daarheen, dan staan de nummers van de albums bijelkaar. Het probleem is de hoeveelheid (+/- 5000 nummers)

Ik ben op zoek naar een progje die automatisch de nummers kan verplaatsen (onderbrengen) in een map waarbij de naam van de map automatisch wordt aangemaakt (bijv door door een veld van de ID3-Tag)

Daarna zou ik de mappen gewoon kunnen branden als data cd (het maakt me niet of de stones-cd of die van de beatles eerst komt :D )
 
Dit is wat ik doe:

Je kan per CD een map maken. Binnen elke map wordt de volgorde per track gewoon aangehouden. Dit voorkomt dat de tracks van de verschillende CD's door elkaar gaan.
 
Het probleem is dat ik 5000 nummers heb die niet onderverdeeld zijn in mappen, hoe krijg ik dit op een snelle manier voor elkaar?
 
ok dan zou je bij mapeigenschappen (rechtermuisknop in de map waar alle bestanden zijn) kunnen kiezen voor aanpassen en dan voor muziek kiezen. Dan kun je boven in beeld bij pictogrammen schikken --> artiest, ook een vinkje zetten bij in groepen weergeven. Dan staan als het goed is alle bestanden gerangschikt op artiest en ze staan apart in een eigen groep. Die kun je dan knippen naar een andere map. duurt nog wel een tijd, maar iets anders zou ik ook niet weten.
 
@pretender, bedankt voor je tip.

heeft iemand nog een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan