Rippen/encoderen van DVD...welk programma doet dat het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Misschien trap ik een open deur in en wie weet stel ik een paar ietwat domme vragen maar ik zou graag het volgende weten?

1. Als ik met DVD shrink rip naar de harde schijf...kan ik dan die rip omzetten naar VCD? Kan ik dat doen met TMPGenc en/of Flaskmpeg?

2. Welk programma is sneller/beter....TMPGenc of Flaskmpeg?

3. Momenteel rip ik DVD's met DVDX2.2; een gratis programma die heel erg goed voldoet. Is DVD shrink een vergelijkbare ripper?

4. En die Smartripper...is die beter of juist minder.

Mijn doel is om zo goed mogelijk tegen zo min mogelijk tijd een DVD te rippen of om een van internet afgehaalde film (DivX) om te zetten naar een VCD.

Ik heb de diverse sites al bekeken maar wil graag van "gebruikers" als jullie de ervaring weten.

Ik hoop op reacties...

bijv. dank
 
DVDx en DVDshrink zijn niet te vergelijken, de eerste ript naar DIVX of MPG formaat, de tweede naar een (gecomprimeerd) DVD-formaat.

Het is erg moeilijk te bepalen wat "goed" is en wat lekker werkt, meningen verschillen nogal. Zelf gebruikte ik DVDx ook wel maar heb deze niet meer nodig.

DVDshrink gebruik ik regelmatig.
 
jaja dit doe je met tmpeg
(of beter nog Cinema Craft Encoder)
of je nou een divx of een dvd gebuikt
maar de instellingen om de juiste groote te krijgen
precies 1 of 2 cd's is moeilijk te bepalen op die manier

ook hiervoor is een oplossing waar niet veel kennis
voor nodig is Gebruik DVD2SVCD dit programma runt een script met alle instellingen en runt alle nodige programma's achter elkaar zodat je gewoon kan gaan slapen terwijl je processor werkt, dan kan je in dit programma kiezen of je wil encoden met Tmpeg
(of CCS mijn persoonlijke favoriet) hiermee kan kiezen op hoeveel cd's je hem wil hebben of je Svcd, Vcd, of XVCD wil maken ook divx naar DVD is geen probleem
ondertitels forced of selectable.

hulp of vragen is er maar een site waar echt alles staat
www.doom9.org

als het zo niet lukt, geef het dan maar op :D
 
P.S. rippen met shrink is overbodig
met DVD2SVCD rip je de originele DVD zo naar XVCD
shrink gebruik je om een dvd die b.v. 6Gig is passend te maken op een recordable DVD, en dus overbodig.
 
Dat klinkt interessant, heb het zojuist gedownload en de handleiding gelezen, ga het morgen eens uitproberen...dat encoderingsprogramma....C.C.E.;waar haal ik dat vandaan?
 
Leuk programma...maar een beetje moeilijker dan DVDx 2.3....

Ik heb een DVD een stukje geript volgens de default methode zoals de maker ook voorstelde en dat zag er goed uit....echter....ik was de ondertiteling kwijt.

Hoe zet ik die er nu bij? Ik hield dus een VCD (mpeg) over zonder titels...DVDx doet die er extra bij coderen.

bedankt alvast voor je antwoord

groet
 
ik heb hem zelf uit overnet "Edonkey"
maar ik kan hem je ook wel opsturen
het is maar 1 mb dus ....
bijlage hierzo werkt niet net te groot denk ik
cinemacraftsp250.zip heet het bestand
 
Laatst bewerkt:
bij het tabblad subtitels kan je ze selecteren
als je forced neemt dan zie je ze altijd, maar met selecteble moet je ze op je dvdspeler aanzetten.
ik weet niet of je dit bedoeld maar ...
 
Hai, dank je voor de berichten....wat betreft doe ondertiteling...ja, dat bedoel ik.

Die encoder heb ik gevonden op Doom9 maar dat is een demo, verloopt die niet na 30 dagen?

[mod break] let op de huisregels [/mod break]

bijvoorbaat dank,

Jean
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan