Beeldscherm (iets met VGA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokke

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2003
Berichten
27
Ik heb zojuist op mijn computer windows 2000 geïnstalleerd met succes. Alleen zit ik nu tegen een 16 kleuren 800X600 scherm aan te kijken.

Wanneer ik dit wil veranderen kan het echter niet groter en niet meer kleuren. Onder apparaatbeheer staat ook <overige apparaten: videocontroller> met een vraagtekentje omdat deze dus niet werkt. Hij geeft aan dat er geen stuurprogramma's voor zijn geïnstalleerd maar wanneer ik deze met bijvoorbeeld windows update o.i.d. wil laten ophalen werkt dat niet.

Ligt het eigenlijk wel aan het ontbreken van deze stuurprogramma's dat mijn beeld zo laag is of moet ik hiervoor toch ergens anders kijken. Als het hier aan ligt.. waar kan ik dan die benodige stuurprogramma's vinden.

Voor de volledigheid: dit staat er dus in apparaatbeheer:

****
Videocontroller (VGA-compatibel)

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.
****

Alvast hardstikke bedankt
 
P.S.

Ik ontdek dat hetzelfde geld voor mijn Ethernet-controller en mijn multimedia-audiocontroller

:(
 
ok, installeer AIDa en kijk 's wat voor moederbord je hebt...

Als je dat weet ben je een stap verder
- als 't goed is krijg je nog een link naar de fabrikant.
 
right,inderdaad aida. Windows 2000 herket jouw hardware zoals de videokrt etc niet. Het is zaak dat je nu er achter weet te komen wat voor soort videokrt,ethernetkrt etc hebt, dan kunnen wij/jij de drivers zoeken.

Sandra van sisoft is een goede vervanger van Aida
 
Tnx voor alle raad.. na beetje goed lezen en proberen doet m'n beeldscherm het goed :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan