Dhcp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Party-Boy

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2003
Berichten
106
Ik heb een vraagje
woensdag heb ik een router gekocht voor het delen van internet.
Ik heb het toen ook aangesloten met de utp kabels overal door het huis, en internet werkte.
Nu heb ik gister alle kabels netjes weggewerkt en nu werkt mijn internet niet meer.
Ik kan wel de andere pcs gaan zoeken.

Maar als ik de router opnieuw ga zoeken met de bijgeleverde en ga installeren blijft hij steken bij deze melding: "Establishing DHCP Connection"

Er staat dan bij als help dat ik de connection cable's moet controleren en dat heb ik al gedaan en daar ligt het niet.
En de router moest ik ook resetten en dat werkt ook niet.

PLZ HELP ME


ps. voor het geval je moet weten wat voor verbinding ik heb is dat @home.
 
Op geen enkele pc werkt het internet? En je kunt elkaar wel in het netwerk vinden?

Welke interne ipadressen hebben je pc's?
 
Ik heb nergens internet meer nee.
Maar kan de andere computers wel benaderen jah.

Interne ip adressen??
Deze geeft die automatisch aan.

Zo werkte het eerst ook.
 
Ik zit nu achter een pc van iemand anders.
maar weet dat het begint met 217. nog wat

die ipadressen kan die tog ook automatisch vinden.
 
Ik hoef je @home ipadres niet te weten.

Ik wil zien of de interne ipadressen afwijken van wat het moet zijn. Het is nl mogelijk dat je op alle pc's een 169.254.x.x adres krijgt en dat is dan niet goed
 
Windows 9x/ME:

start, uitvoeren en dan command intypen en op OK drukken. In het dosvenster typ je in winipcfg en drukt op enter

Windows 2000/XP:

start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken. In het dosvenster typ je in ipconfig /all en drukt op enter
 
ip

srry foutje
 

Bijlagen

  • ip.gif
    ip.gif
    30,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Kun je de router pingen?

Heb je na het resetten de pcnaam die je van @home hebt gekregen wel weer ingevuld in de router + werkgroepnaam?
 
Heb je toevallig toen je je netwerk kabels heb weg gewerkt ze vlak langs 220 volt kabels gelegt, dit geeft namelijk straling af en stoort de verbinding.

Ikzelf verlies ook mijn verbinding met me modem als mijn patchkabel te dicht bij de stroomkabel ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan