usb naar rj45???

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickdeckard

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
Berichten
7
onlangs ben ik in de verleiding gekomen om een sitecom broadbandrouter te kopen( volgens de verpakking ideaal en makkelijk om een adsl verbinding te delen over max 4 pc's) toen ik echter de hardware uitpakte bleek dat de modem op de router moet aangesloten worden via een rj 45 pin en uit mijn modem komt enkel een usb pin, de vraag (voel je wel al komen zeker?) is, kan hier iets aangepast worden of heb ik mijn zuur verdiende centjes uitgegeven aan twee stuks hardware die niet met elkaar compatiebel zijn?:eek:
 
En je weet zeker dat er in jouw modem niet nog een aansluiting zit.
Welk type modem heb jij.

USB naar rj45 heb IK nog nooit van gehoord.
 
Asus usb modem

Nee het is een asus aam 6000ug adsl usb modem en er zitten maar twee "aansluitingen" op nl. telefoonlijn in en usb uit.
 
Je hebt een verkeerd modem gekocht, je zou een ethernetmodem moeten hebben voor die router, je hebt echter een USB-modem. Er zijn routers die voor USB-modems geschikt zijn. Je kunt ook overwegen ergens een ethernetmodem te kopen (marktplaats.nl)

Ethernetmodems gebruiken RJ45 aansluitingen.
 
Daar was ik al bang voor, maar nu ik weet waar ik moet naar zoeken kan ik er inderdaad misschien wel zo eentje op de kop tikken op marktplaats, dat kan er ook nog wel bij.
Hé jongens bedankt voor jullie snelle en nuttige antwoorden :thumb:
 
Er bestaan adapters die een USB omzetten naar etthernet. Bij mij op m´n werk is een jongen die zo´n dingetje gebruikt. ´k Zal eens vragen waar hij die gehaald heeft. Ik geloof dat je wel op zo´n vijftig euro moet rekenen hoor.
 
Hallo Krijg, bedankt voor je reactie, het probleem is inmiddels al opgelost met een ethernet modem ( 30 Euro)
MVGR,
Rick:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan