ac3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hallo, ik heb hier thuis een 5.1 Surround Sound System van Audigy staan met daarbij wat voorstukjes enzo, nu is er een liedje bij met .ac3 indeling, als ik dit open hoor ik bij de ''bas'' ook geluid uit de subwoofer komen, verder nooit. Ik hoor dus nooit iets uit de subwoofer komen bij dvd's, spelletjes, of mp3's alleen bij dit .ac3 bestand, dus mijn vragen:

1. Is dit fout of hoort dit zo?
2. Als dit zo hoort, hoe zet ik een mp3 dan om naar ac3?
3. Als dit niet zo hoort wat moet ik dan doen?
4. Moet ik bij spelletjes en dvd's eerst nog iets instellen voordat er geluit uit de subwoofer komt?

_____ _________ _________ ________

Ik had een test gedaan bij een scene in Pirates of the Caribbean waar overal kanonskogels insloegen, ik hoorde toen niks uit de subwoofer en ook niet uit de middelste speaker, terwijl deze het wel doen, je zou toch zeggen dat er bij al die kanonskogels iets uit de subwoofer zou komen, op de achterkant van de hoes staat ook ''Dolby Digital 5.1 English''.

//edit: Ik heb toenet eens goed bij de subwoofer gevoeld en toen er een schok in beeld kwam voelde ik een heeeel klein beetje uit de subwoofer komen, moet ik hem misschien harder zetten op een of andere manier????\\

Wat betekend DTS 5.1 trouwens....?
 
Laatst bewerkt:
heb je niet ergens een optie in je software die bij je geluidskaart zat, om je subwoofer harder te zetten. dts 5.1 betekent digital sound 5.1 Is dus digitaal geluid, alleen te beluisteren met digitale speakerssystemen.
 
Ik heb gezocht naar een volumeregeling maar ik zag er alleen de regeling ''bass'' staan, maar die helpt niet, er komt nog steeds alleen subwoofer-geluid uit dat ac3 liedje..... ik snap er echt niks meer van.....
 
Ik heb gezocht naar een volumeregeling maar ik zag er alleen de regeling ''bass'' staan, maar die helpt niet, er komt nog steeds alleen subwoofer-geluid uit dat ac3 liedje..... ik snap er echt niks meer van.....:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan