KVCD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hey,

Ik zit met een irritant probleem. Een paar weken geleden is het gelukt om van een DivX een VCD te maken. Dit bestand was echter eigenlijk te groot voor 1 Cd, maar dmv KVCD lukte het perfect (TempEnc) op 1 VCD.

Nu wil ik weer een Divx omzetten naar een KVCD, maar nu lukt dat mij steeds niet. Voor zover ik weet doe ik precies hetzelfde als voorheen, maar zodra ik het bestand bij nero naar links sleep, krijg ik de melding dat het bestand te groot is voor een CD.


Ik weet dat de volgende vraag misschien erg vaag is, maar misschien heeft iemand precies hetzelfde gehad en is het een kleine instelling die ik over het hoofd zie:

Kan iemand mij vertellen wat ik vergeet?




groeten,
Pascal
 
857Mb

<EDIT> ==> dit is de grootte van de MPEG
 
Laatst bewerkt:
dan zal ongetwijfeld je avi (divx) file dit keer groter zijn geweest dan de vorige keer.

enige optie zou kunnen zijn van het avi file aan de voor od achterkant weg te halen als dat gaat bv de aftiteling.
 
Ja nou dat is net het vreemde!!

De eerste keer toen het perfect werkten:
Avi-bestand = 695 MB, 1uur24min

Nu het niet meer werkt:
Avi-bestand= 653 MB, 1uur25min
 
weet je 100 % zeker dat je de juiste template genomen hebt dan en niet perongeluk gewoon de vcd template ??
 
Het enige wat me nu te binnen schiet wat misschien het verschil kan zijn is het volgende....

Bij de vorige film had ik ergens iets ingesteld voor een breedbeeld tv, daardoor zag bij TmpEnc, het beeld er "uitgerekt" uit, het beeld was horizontaal "te smal". Maar door dit op een breedbeeld tv af te spelen corrigeer je dit...

De template die ik heb gekozen voor deze keer (en volgens mij ook de vorige) is de KVCD, heb zelfs de verschillenden geprobeerd.

Ik ben nu met virtual dub, de aftiteling en de "aftiteling vooraf" aant weghalen, dus ik houd jullie op de hoogte of dit het was waar het aan lag, misschien net 1min te lang.

De vorige film die wel paste was trouwens 722mb op de cd, dus al aardig overgeburnt, misschien was dat net het maximum ofzo...
 
Nadat ik de aftiteling eruit heb gegooid werkt het perfect!
Nero zegt in eerste instantie nog steeds dat het bestand te groot is, maar brand het vervolgens wel.

De VCD werkt perfect!

Bedankt voor de hulp....


groeten,
Pascal1234
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan