Wav branden op CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

orpheus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
43
Hallo,

Ik heb een aantal bestanden in mp3 formaat en die heb ik naar wav omgezet. Op de PC werkt dat allemaal prima. Maar nu wil ik die wav bestanden branden naar CD. Dit gaat ook prima, ik gebruik Nero, bestanden probleemloos gebrand. Maar als ik die bestanden nu wil afspelen op mijn CD-speler van mijn stereo herkent de speler de bestanden niet. In plaats van bijvoorbeeld 13 nummers ziet hij het als 1 nummer en weigert om af te spelen. Ik heb het gevoel dat ik een of andere index moet maken zodat de CD-speler het herkent, maar ik heb eigenlijk niet of dat juist is. Iemand een idee?
 
gewoon je mp3tjes branden:p .
waarom heb je het omgezet naar wav?
 
Geplaatst door rhcp
gewoon je mp3tjes branden:p .
waarom heb je het omgezet naar wav?

als je mp3 brand dan heb je mp3, dit kan een gewone cd speler ook niet lezen.
 
Geplaatst door poekie
branden als 'audio-cd' en niet als mappen met wav
ik bedoel via nero een cdtje branden met het bestands formaat als mp3.
dat werkt wel.:thumb:
 
BV Nero (en alle andere brandprogramma's) zetten mp3 zelf om in audio cdspeler formaat als je de optie "audio" branden kiest.

Daar hoef je zelf niets voor om te zetten naar wav.

Als je mp3 brandt als Data, dan blijf het inderdaad mp3
 
Kijk, hier kan ik wat mee! Ik heb de MP3-tjes als audio-CD met Nero gebrand en inderdaad, het werkt! Nooit geweten dat je gewoon mp3-tjes kon branden en dat Nero ze dan automatisch omzet.
Als ik een CD wil maken vol met MP3-tjes, dan moet ik het als data CD branden. Heb ik dat goed begrepen?
In ieder geval reuze bedankt voor jullie antwoorden. Dit topic mag een groen vinkje krijgen...:thumb:
 
Mp3 brandt je idd gewoon als data. Test even, wanneer je ook een stand-alone dvd-speler hebt, of die ook máppen met mp3-nummers kan lezen. Sommige dvd-spelers lezen alleen losse nummers heb ik begrepen. :thumb:

Poekie

P.s: Rechts onderaan, onder "reageer op bericht" kun je "vraag is opgelost" aanklikken. Dan krijgt je vraag een groen vinkje:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan