achtergrond veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Ik lees van alles over het wissen van de achtergrond, maar hoe voeg je een andere achtergrond toe?
Ik heb een leuke foto van mijn zoon maar de achtergrond is niks. Daarom wil ik hem laten staan en een andere achtergrond toevoegen.
Ik heb PSP 8 .
Wie weet hoe dit gemakkelijk gaat?
 
Het lijkt me makkelijker om een leuke achtergrond uit te zoeken, je zoon uit de gewraakte foto knippen en op de gewenste achtergrond te plakken.

(copy&paste)
 
Het gaat in ieder geval niet zo makkelijk dat je er met een paar klikken bent.
Je zult zelf voor een andere achtergrond moeten zorgen door een foto van dezelfde grootte te maken of te vinden waar de foto van je zoon in past.
Dan moet je rond de afbeelding van je zoon een selectie trekken met behulp van het selectiegereedschap Freehand (icoontje met lasso).
Zet de Tool Options op Smart Edge. Door de contouren van de persoon te volgen en regelmatig te klikken kun je deze heel nauwkeurig selecteren.
Vervolgens knippen en in andere foto plakken.

Guus.
 
achtergrond

Inderdaad lukt het met uitknippen wel nu nog zoeken hoe ik het passend maak. Ik had een leuke foto op internet gevonden van een waterval alleen als ik mijn zoon daar dan opplak is hij wel 10x groter dan de achtergrond.
In elk geval bedankt voor de tips.
 
Als je je zoon als nieuwe laag hebt geplakt, kun je je zoon verkleinen met "Resize".
 
Geplaatst door testje
Als je je zoon als nieuwe laag hebt geplakt, kun je je zoon verkleinen met "Resize".

Gelukt, hartstikke bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan