Probleem met Windows geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Berichten
92
Op mijn Xp-systeem zijn twee accounts aangemaakt. Bij de ene account werken de Windowsgeluiden prima (bv. bij aanmelden, nieuwe mail etc.), bij de andere account werken deze geluiden niet. Het geluidsschema is op gelijke wijze ingevuld en ook de overige audio weergave (mp3, wav, avi) geeft geen enkel probleem.
Wie heeft een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe op te lossen?

Alvast bedankt.
Beseda
 
Je schrijft "Het geluidsschema is op gelijke wijze ingevuld", maar is ook het zelfde schema geselecteerd?
 
Ja, in beide accounts zijn de standaard XP-schema's geselecteerd en gevuld.
 
Hallo frank,

Bedankt voor je reactie. Hier lijkt mij inderdaad hetzelfde probleem behandeld te worden. Toch ben ik zeer voorzichting als het over het register gaat en de uit te voeren acties zijn toch wel voor misverstand vatbaar.
Allerseerst: als een bepaalde data-entry niet aanwezig is moet ik rechtsklikken en hem verwijderen?
Ik heb in de root van HKEY_USERS een bestandje '(Standaard)' staan met daarachter de tekst '(geen gegevens ingesteld)'. Moet deze nu blijven staan of niet?

Verder heb ik tweemaal HKEY_USERS\S-1-5-21 met een reeks getallen achter. Bij de ene map staat er dan nog -Classes achter, bij de andere niet. Moet hier nog iets mee gedaan worden?
 
Hallo Beseda,

Inderdaad is er een zeker risico als je met de registers aan de gang gaat.

Anderzijds kun je in Xp met systeemherstel de voorgaande situatie alweer snel herstellen.
XP maakt standaard herstelpunten, maar het kan geen kwaad om vlak voordat je aan de gang gaat, zelf een vers herstelpunt aan te maken.

Ga daarvoor naar start> configuratie scherm> prestaties en onderhoud> systeemherstel.

Dan de registerbewerking.

Het betreft:
- HKEY_USERS en
- HKEY_USERS> S-1-5-21 (zonder -Classes).

In deze beide mappen zitten AppEvents> Schemes.
Hierin zitten de registergegevens van de geluidsschema's.

Als je op HKEY_USERS en resp. HKEY_USERS> S-1-5-21 staat, moet de eerste regel het volgende tonen:
- in de kolom 'naam' staat '(standaard)'
- in de kolom 'gegevens' staat 'geen waarde ingesteld'

Als in de kolom 'gegevens' echter niets staat, dan moet je alsvolgt handelen:
- cursor op (standaard)
- rechtermuisklik
- verwijderen

Het volgende zal nu gebeuren:
- de oorspronkelijke regel verdwijnt
- er verschijnt een nieuwe eerste regel
met '(standaard)' en 'geen waarde ingesteld'

Windows afsluiten en opnieuw opstarten.

(Als ik jouw laatste bericht lees, is HKEY_USERS in orde. Kijk in jouw geval dus bij S-1-5-21.)


Succes,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Hallo Frank,

Bedankt voor je uitgebreide informatie en richtlijnen. Door deze actie heb ik inderdaad de oplossing bereikt; de geluiden doen het weer.

Groeten,
Anton
 
Hallo Anton,

Graag gedaan en veel plezier !


Groet,
frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan