Camcorder naar PC ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanke

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Berichten
33
Hoi allemaal even een vraag van een Dummie.
Ik heb een Panasonic PV-L453 camcorder aangeschaft en zou mijn opgenomen films naar mijn PC willen overzetten.
op mijn PC heb ik een NVIDIA Geforce 2MX videokaart.
Bij mijn camcorder is er een kabel welke ik op mijn Tv of videorecorder kan aansluiten maar zie nergens op mijn PC die mogelijkheid.
Zou ik een andere videokaart moeten aanschaffen en indien zo welke wordt mij aangeraden!
op mijn PC heb ik windows XP / pentium 4.
:( :rolleyes:
 
Om video op je pc te krijgen maakt het eigenlijk niet uit welke video kaart je hebt. Je moet namelijk een video capture kaart hebben ofwel een tv-kaart.
Deze zijn er in verschillen soorten te koop. (pinnacle, terratec etc.)
Het kan ook zijn dat je camcorder een firewire uitgang heeft, als dat zo is en je pc heeft deze aansluiting ook, dan zou ik deze gebruiken.
 
????

Neen mijn camcorder heeft geen firewire.
Als ik het dus goed begrijp is mijn huidige videokaart dus niet voldoende maar moet ok een extra kaart erbij kopen en welke zou u mij adviseren. Heb geen ervaring vandaar deze misschien rare vragen.
 
Volgens de gebruiks aanwijzing van de camcorder zou er een kabel bij moeten zitten die je op de serieële poort aan kunt sluiten (RS232C - 9 pins).


Hier kun je een gebruiksaanwijzing downloaden.
 
half/half

Ja dat van die kabel klopt slechts deels. met die kabel kun je alleen foto's overzetten, DUS GEEN FILM.
Het gevolg is dat mijn probleempie er nog staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan