laptop als mobiele studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcoreij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
1
Ik ben me al enige tijd aan het orienteren op een nieuwe laptop, die ik wil in gaan zetten als basis voor m'n mobiele geluidsstudio. De bedoeling is dat ik met m'n synthesizer en externe control panel voorzien van diverse in- en uitgangen opnames kan maken op lokatie. Daarnaast zou ik graag m'n computer in kunnen zetten tijdens optredens om softwarematige synthesizers aan te sturen fo bijv. softsamplers aan te sturen.

Een greep uit de programma's die ik op deze laptop zou willen installeren;
Windows XP
Office XP
Cubase SX incl. aantal plugins
Fruity Loops 3.0
Gigasampler
Soundforge 7.0
Sybelius 3.0
Adobe photoshop 7.0

Mijn vraag hierbij is waar ik vooral op moet letten, zeker als het gaat om een harde schijf. Ik heb nu het volgende verlanglijstje opgesteld:
- Intel Pentium M Centrino (heb me laten vertellen dat deze het stilst werkt en de meeste rekenkracht heeft) 1.5 gHz (is de snelheid van de fsb doorslaggevend? of 1-2 mb cache?
- min. 512 mb intern (welk soort?)
- 40 gB harde schijf + externe harde schijf (Hd met snelheid van 5400 rpm of hoger zijn moelijk te vinden, bovendien vermoed ik dat deze erg veel lawaai gaan maken, is dit zo. En is een externe firewire aangesloten harddisk snel genoeg om als realtime tweede harde schijf in te zetten?)
- videogeheugen van 64 of 128 mb (heeft dit invloed op de werking van photoshop?)
- DVD lezer/brander
- WIfi

Nou, een heleboel vragen, misschien kunt u op één of meerdere een antwoord geven en kan ik nog wat gerichter zoeken... alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Remco Reij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan