Nero mp3 volume normaliseren werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
215
Ik probeer het volume van mijn mp3's te normaliseren met Nero maar dit werkt niet. In de handleiding staat dat je dit met filters kan doen, maar die vind ik nergens. Ook niet als ik eigenschappen van de mp3 bekijk.

Ik gebruik Win XP en Nero 5.5.10.56.

Wie weet hoe ik mijn mp3's met Nero kan normaliseren?
Ik wil liever geen MP3 Gain ofzo gebruiken.
 
als je je mp3tjes links hebt staan(dus al in de lijst om te branden) kun je er met je rechtermuisknop op klikken dan naar eigenschappen en daar heb je allerlei mogelijkheden.
Succes.
 
Als je de liedjes brandt met Nero Express, hoef je alleen maar een vinkje te zetten voor 'Normalize all audio files'.
 
Geplaatst door hanna
als je je mp3tjes links hebt staan(dus al in de lijst om te branden) kun je er met je rechtermuisknop op klikken dan naar eigenschappen en daar heb je allerlei mogelijkheden.

Maar het probleem is dat ik deze mogelijkheden niet heb onder Eigenschappen. Wat ik wel zie zijn de normale gegevens die je normaal ook ziet zoals grootte van het bestand, datum enz.
 
Geplaatst door buffy
Als je de liedjes brandt met Nero Express, hoef je alleen maar een vinkje te zetten voor 'Normalize all audio files'.

Waar vind ik deze optie?
 
Die optie is er alleen als je de van de mp3'tjes een audio-cd wilt maken, niet als je er een mp3-schijf van maakt.

Maak je een audio-cd, dan zie je de 'normalize' optie ergens rechtsonder:

summers-nero_express.jpg
 
Ja, je hebt gelijk, drong niet tot me door dat het niet een audiocd werd, maar een mp3cd. sorry.
 
Ga eens naar start> programma's> ahead> nero, en kijk dan eens of daar ook 'nero wave editor' staat. Zo ja, dan kun je in die editor een mp3 bestand openen, edit> select all, en dan volume> normeren (normalize). Daar kun je bestanden afzonderlijk normaliseren zonder te branden.

Poekie
 
Ik gebruik voor het normaliseren het programma MP3gain.exe, dat is een simpel en klein programma dat je de opdracht kunt geven om alle mp3tjes op één volume-niveau te brengen. Voordeel van dit ten opzichte van filters is, dat MP3gain het volume aanpast op gehoor-basis, en niet gewoon digitaal kijkt waar het nummer op staat, zodat je de mp3's daarna achter elkaar kunt afspelen, zonder 1 keer aan de volume-knop van de stereo te hoeven komen....

Ik weet alleen niet meer waar ik dit programma vandaan heb, dus dan zou je even moeten zoeken.
 
Geplaatst door DJ Twente
Ik gebruik voor het normaliseren het programma MP3gain.exe, dat is een simpel en klein programma dat je de opdracht kunt geven om alle mp3tjes op één volume-niveau te brengen. Voordeel van dit ten opzichte van filters is, dat MP3gain het volume aanpast op gehoor-basis, en niet gewoon digitaal kijkt waar het nummer op staat, zodat je de mp3's daarna achter elkaar kunt afspelen, zonder 1 keer aan de volume-knop van de stereo te hoeven komen....

Ik weet alleen niet meer waar ik dit programma vandaan heb, dus dan zou je even moeten zoeken.

Tja, maar de vraagsteller schreef al:
Geplaatst door Raj
Ik wil liever geen MP3 Gain ofzo gebruiken.
 
Oooooooooohhhhh, ik schaam me diep, maar goed, dat gebeurt me wel meer, dat zulke dingen net aan mijn aandacht ontsnappen

SORRY :eek:

Groeten Iwan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan