normalize met Nero Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
215
Hoe selecteer "normalize all audio files" in Nero Express?
 
Hallo,

In het scherm van audio cd maken een vinkje zetten bij
"alle audio bestanden normaliseren"

Zie nu dat het om mp3 gaat en kan dit niet. Je zal dit met een progje moeten doen zoals mp3 gain bv.

groetjes leon
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord.

Ik heb het geprobeerd en inderdaad werkt dit.

Maar...ik wil dit ook voor mp3's gebruiken en daarbij bestaat deze optie niet. Hoe kan ik toch in Nero mp3's normaliseren?
 
Hallo,

Dit kan volgens mij niet in nero. Hiervoor moet je echt een ander progje gebruiken

groetjes leon
 
Het kan wel in Nero als je van mp3's een audio-cd wil maken.

Selecteer in het linkerdeel (inhoud CD) alle liedjes.
Klik vervolgens op de rechtermuisknop.
Kies dan "Eigenschappen".
Ga naar het tweede tabblad nl. "Filters".
Vink de knop "Normaliseren" aan (spatiebalk drukken).
Als je op "Normaliseren" gedrukt hebt, kan je met de navigatiemode naar "Normalisatiemethode" gaan. Standaard is dat RMS en dat is goed.
Tab nogmaals en dan kom je bij het percentage. Dit staat standaard op 20 en dat is een goed getal.
Ga nu met de schermwizardmode weer naar de knop "OK", dat staat onderaan het scherm. Je moet niet schrikken want je komt een regel of 12 niets tegen. De OK-knop staat dan, althans bij mij, helemaal op 't einde van de brailleregel. Aangezien ik een 80-cellige regel heb, zou ik aanraden om zeker eens de rest van de regel te bekijken, of je slaat de "OK-knop over". Je kan met de schermwizardmode beter van beneden naar boven zoeken, dan moet je slechts 1 of 2 pijltjes naar boven gaan om de OK-knop te vinden.


edit: de info komt van deze site: http://www.blindsupport.be/werking_nero.php

Vandaar dat ze spreken over braille.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Testje, maar in dat geval - als je van de mp3'tjes dus een audio-cd wilt maken - kun je ook simpelweg Nero Express gebruiken en een vinkje zetten voor 'Normalize all audio files'. Wil je de mp3'tjes als mp3'tjes branden, dan verschijnt die optie niet in Nero Express.

@Raj, voor de overzichtelijkheid had je beter in je oorspronkelijk topic kunnen doorgaan: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164512
Nu stel je twee keer dezelfde vraag en dat is niet de bedoeling.
 
Allen bedankt voor de antwoorden.

Helaas is het dus met Nero niet mogelijk om mp3's als mp3 CD te branden met hetzelfde volume. Dan zal ik toch maar MP3 Gain gebruiken.
 
Geplaatst door Raj


Je hebt gelijk, maar dat topic was op een dood spoor beland. Niemand keek er nog naar, dus dan word ik toch gedwongen een nieuw topic te maken.

Nou nee, soms moet je even geduld hebben (zó lang stond je vraag er nog niet) en als er een flinke poos niet gereageerd is kun je het topic weer onder de aandacht brengen door in hetzelfde topic een nieuw bericht te plaatsen.

Zoals je hebt nu hebt gedaan, krijg je antwoorden op één en dezelfde vraag in twee verschillende topics - dat is niet erg overzichtelijk, toch?;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan