Bandbreedte verdelen op een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
176
Hallo,

Ik heb binnenkort 3 machines lopen op mijn netwerk achter een adsl speedtouch modem/router. 2 lopen op XP en de derde, een webserver op Suse Linux 9.0 via Samba. Nu wil ik deze server maar een beperkt gedeelte van de bandbreedte geven, anders hindert het de andere 2 PC's. Weet iemand hoe ik dat moet doen? Programma's voor XP heb ik al om de bandbreedte te beperken/aan te wijzen, weet iemand hoe dat met Samba gaat?

mvg,

Jelle
 
bandwithcontroller

Via google gevonden 30 dagen proefversie en zelf geprobbeert...werkt perfekt met WIndowsXP pro heb zelf nog eens gekeken maar kan de url van homepage niet meer vinden......de .exe staat hier :

http://www.xs4all.nl/~tis2001/bb/

Dom,
Ik had het niet goed gelezen dat je suse draait maar er is ook een script te vinden voor linux systemen ff googlen naar bandwithcontroller en je vind vanzelf de tar...
 
Laatst bewerkt:
thanx

He bedankt.

Hoe werkt dit precies? Kan je gewoon de maximale upload en downloadsnelheid per PC vaststellen?

mvg,
Jelle
 
bandwithcontrol

Ik ben me suf aan zoeken naar de ur

l....het is een shell-script waarmee je kan bepalen hoeveel bandtbreedte je per netwerkkaart krijgt......

Eerlijk gezegt heb ik de url ervan gevonden in een Tijdschift dat ik bij een vriend heb gelezen...zodra ik deze gesproken heb zal ik de url hier plaatsen....

Sorry,
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan