mp3-bestand splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een mp3-bestand van 180 mb, dat wil ik nu op twee cd's branden als gewone audio-bestanden.

Maar hoe kan ik dit nu opsplitsen want 180 mb mp3 gaat niet op één cd ??
 
Heb een progje gevonden, volgende keer eerst even via google zoeken.

Bedankt
 
Met google kom je meestal een heel eind:thumb:.
 
In het nero pakket zit een wave-editor, daar gaat het ook mee. In ieder geval vanaf versie 5.

Poekie
 
Ga naar start > programma's > Nero(of Ahead) > Nero Wave editor. Ga daar naar bestand openen, kies het bestand dat je wilt knippen. Je ziet dan je muziek in van die geluidsgolven afgebeeld staan. scroll naar het punt waar je wilt knippen (druk eerst even op play,dan zie je direct hoe je dat punt kunt vinden), klik daar met je muis op het scherm precies daar waar je wilt knippen. Houdt de muisknop ingedrukt en sleep de cursor helemaal naar het begin van het nummer. Laat de muisknop los, ga naar bewerken (of edit) en kies knippen (cut). Dan bestand > nieuw, en dan bewerken > plakken. Dan opslaan als... daarna het nieuwe bestand afsluiten. Dan kom je bij het bestand waar je uit geknipt hebt, ook die opslaan als... en voila. Wel voor 'opslaan als...' kiezen, dan hou je ook het orgineel.

groetjes

Poekie

PS: Wat is dat voor bestand eigenlijk, dat het 180 mb aanééngesloten geluid is?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt met nero ook een fade-in of fade-out maken, als het niet lukt om een stil stukje te vinden waar je kunt knippen.

Poekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan