Film ondertitelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo compufreaks,

Ik heb een probleem met het ondertitelen van een film met TMPG Encoder.

Ik krijg de melding:

Index of scan is out of range

Weet iemand wat dit betekend en hoe ik het kan verhelpen, zodat het wel goed gaat?

Alvast bedankt
 
Het is een avi.

Als ik die met een decompressor om wil zetten naar een mpeg, dan loopt die vast.
 
Kan iemand mij a.u.b. helpen...ik kom er zelf echt niet uit!!
 
dit is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een slecht frame in de film tmpg is daar heel gevoelig voor, als er maar even een slecht frame in het avi file zit krijg je errors.

wat je zou kunnen proberen is het avi file met virtualdub te frame serven.
Start virualdub en laad het avi file als Vdub nu al een foutmelding geeft ben ik ban dat het ophoud.
geeft ie geen fout melding klik dan na het laden van het file op file -> start frame server er opent nu een schermpje typ een naam in de regel bv film en zet daar .vdr achter en kies voor opslaan.( heel belangrijk laat Vdub frame server wel draaien )
als je nu tmpg opent en dan een film wil laden kies je voor dat vdr file (evt even kiezen alle bestanden tonen ) en kijk je of ie zo om wil zetten.
 
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om je avi file door een videofixer te gooien. Heb ik evt wel voor je.
deze maakt als dat kan de fouten. Hierdoor heb ik veel minder problemen met het omzetten
 
Ben nu dat van jou aan het proberen Tazman, ben benieuwd of het werkt.


Natascha, zou je mij kunnen vertellen waar ik dat programma kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
natascha26 als je nu eens de naam van dat programma geeft dat is een heel stuk makkelijker zoeken, en andere mensen kunnen er misschien ook iets aan hebben.
Dit geldt het zelfde voor het antwoord mail me maar ?? daar hebben we het al eens over gehad en toen heb ik ook al gezegt helpmij is een forum om elkaar te helpen als iedereen gaat zeggen mail me maar hebben andere mensen ook niks meer aan de antwoorden.
 
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Dat programma van Natascha heet videofixer, maar ook dat helpt bij mij helaas niet.
 
Geplaatst door Dutchbull
Dat programma van Natascha heet videofixer, maar ook dat helpt bij mij helaas niet.

Natascha schreef een videofixer en daar zijn er heel wat van.
 
Tja of ik dan doe goede heb weet ik niet. Heb videofixer 3.23 geprobeerd, maar helaas.

Divx, AVI, Asf, Wmv, Wma, Rm, Rmvb fixer 3.23 geeft het programma aan.
 
Heb de film ook gewoon in .avi bekeken, maar dan zijn er geen problemen. De film speelt normaal, de audio is goed en het geluid en de spraak lopen gelijk.

Heb alleen problemen om de film te ondertitelen, voor de rest is alles goed.
 
lees dan de links eens door die ik net geef die programma's controlleren het avi file op evt badframes en repareren die dan evt.

als je het avi file helemaal bekeken hebt en je hebt geen slechte frames gezien dan heb je dat het file gewoon niet helemaal inorde is.
heb je mijn eerste optie al geprobeerd met virtualdub enz ???
 
Ja, heb ik al geprobeerd, maar krijg ook die foutmelding.
 
Geplaatst door Dutchbull
Ja, heb ik al geprobeerd, maar krijg ook die foutmelding.

ben bang dat ej dan gewoonweg pech hebt ik zet al een aardige tijd films om en soms loop ik ook wel eens tegen dit probleem aan dat een film domweg niet om te zetten is.
 
het programma het idd gewoon Videofixer.

Dit programma kijkt of je bestand fouten heeft en repareerd deze dan.

Ik heb evt nog wel een paar van dit soort programma's maar daar zal dan voor gemaild moet worden, zodat ik ze door kan sturen.

Heb je al geprobeerd om tempgenc opnieuw te installeren??? of om hem te updaten???

Heb je de nieuwste versie van virtualdub???

Hoe groot is je bestand, want ik heb een bestand van 1,5 gb en daar heb ik ook steeds fouten mee bij het omzetten, en telkens ergens anders. Misschien dat hij dit formaat niet aankan ofzo.
 
Of ik de nieuwste versie heb van Virtual Dub weet ik niet, heb nu 1.5.4.

Het gekke is dat andere films wel goed gaan, behalve diegene waar ik nu mee bezig ben.

De film is 700 mb groot. Eerst kreeg ik een foutmelding bij 50 % van het omzetten en nu ik het door videofixer heb laten "controleren" en krijg ik bij 70 % een foutmelding.
 
Dat probleem heb ik dus ook met een film.

Wat je nog zou kunnen proberen is door hem proberen om te zetten met een ander programma, dan kun je hem niet ondertitelen waarschijnlijk, maar je kan wel kijken of hij uberhaubt is om te zetten.

Super video converter of Hero video convert zijn wel goeie.

Als het met een ander proggie ook niet lukt, dan lukt het waarschijnlijk helemaal niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan