Geen 4.7 GIG op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Hello,

DVD is voor mij een nog vrij onbekend medium, maar nu er een DVD-writer in huis is, wou ik daar wel effe gebruik van maken om digitale foto's op weg te schrijven.

De Technische kant :

Plextor-writer PX504a (DVD+ReWrite)
schijfjes : Imation DVD+RW
Soft : Nero 5.5.10.12 (origineel bij Writer)

Probleem : wil maar tot 4,5 Gig schrijven !

Krijg melding van Nero :

Medium inserted : DVD+RW
Medium needed : DVD+R/RW

Dus vandaag naar de winkel vragen naar DVD+R/RW, maar de verkoper had daar nooit van gehoord. Wie wel ? Of heeft iemand andere suggesties ? Wat doe ik fout ? Ook al in opties van Nero zitten snuffelen, maar voorlopig alles 'default' laten staan. Ik krijg de rode stippellijn niet verder dan 4,5 Gig
 
DAt klopt, net zoals fabrikanten aangeven dat een 30gb harde schijf maar in het echie iets van 28,62 echte gb hebben heeft de dvd dit ook

In de regel kan je maar 4400 mb op een 4,7gb dvd kwijt.

Dit is een "verkooptruc" en heeft te maken dat 1gb 1024mb is.. het rekent niet lekker, dus de fabrikanten maken van 1gb 1000mb

Snap je het nog?

Kort samengevat:
er is geen probleem.
 
Ik snap het perfekt, maar't blijft ***** ... Ik zal mij d'er maar bij neerleggen, zeker ?

Over een maand komt de DVD van 8,?? Gig op de markt. Dual layer. Maar te hopen dat plextor een Firmware-update ter beschikking stelt, of de writer van amper paar maand oud, is al weer hopeloos verouderd ...:confused:
 
ik denk persoonlijk niet dat je met deze brander via een firmware update dual layer kan branden...

Hopeloos verouderd is een heel groot woord.. de prijs is er waarschijnlijk ook naar geweest als ik de huidige prijzen zie..

En je andere vraag by the way?
het is dvd+r of dvd+rw. Jouw brander kan dus beide schijfjes aan.
 
Ben bang dat de niet met een firmware update komen, de fabrikanten blijven gewoon zoals gebruikelijk centjes jatten van de consument. Ze merkten dat de dvd-writer markt verzadigt was en komen dan pas met iets nieuws op de proppen.

Inmiddels heeft sony al een dual layer op de markt gebracht en mycom is 1 van de winkelketens die hem verkoopt (inmiddels wel uitverkocht gok ik). Maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn er ook nog geen media op de markt die 8,5gb zijn. Daarnaast is natuurlijk de vraag wat de schijfjes gaan kosten. Al is de prijs van de dual layer brander aanzienlijk goedkoper dan ik voor mijn sony brander betaald hebt.

Maar ff weer on topic, ik denk ook niet dat het hardwarematig mogelijk is om zon ingrijpende ingreep te doen.
 
Bedankt voor de gezellige babbel, zou ik zeggen !

Effe nog paar antwoorden :

De brander heeft inderdaad de wereld niet gekost, in vergelijking met wat ze nu kosten. Dat klopt.
Het was de verkoper in de winkel die me aanraadde de plextor site in de gaten te houden voor een eventuele update.
Brander kan inderdaad R en RW schijfjes aan.

So, we can close this case. Fotookes op twee schijfjes zetten, lijkt het simpelst en goedkoopst :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan