Hulp gevraagd!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delilah

Banned
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
14
Ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een pc met dvd-rw. Helaas is het erg moeilijk om erachter te komen hoe ik nou films kan branden. Heb hier veel topics doorgespit en weet dat ik verschillende programma's nodig heb om dit succesvol te kunnen uitvoeren.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit aan zou moeten pakken. Is er iemand die me wil helpen bij dit proces???

Groetjes Delilah:eek:
 
Wat voor type films wil je branden,
divx of een back-up maken van een originele dvd.

In het laatste geval zijn er eigenlijk 3 stappen die je moet maken.

Stap1: kopieren naar je HD, bijvoorbeeld d.m.v. smartripper, dvddecrypter of dvdshrink

Stap2: Indien nodig compressie uitvoeren omdat de originele dvd's een grotere bestandsopslag hebben. Dit zou je kunnen doen met dvdshrink, clonedvd, dvd2one, dvdxcopy, enz

Wat belangrijk om van te voren bedenken wat je wil bewaren, zoals bijvoorbeeld menu, ondertiteling, talen en extra's.

Stap3: branden op je dvd, belangrijk is het om het te doen als video-dvd en alle bestanden moeten in hoofdletters staan en in dfe map video_ts geplaats worden. ddvdshrink en CloneDVD doen dit al automatisch voor je. Maar met Nero kan het ook.

Programma zoals dvdshrink doen alle stappen achter elkaar, en dan heb je aan 1 programma voldoende.

Zelf geef ik de voorkeur om elke stap handmatig te doen zodat ik meer controle heb, hierbij gebruik ik dvddecrypter > clonedvd > nero

kijk ook eens op www.dvdrhelp.com , het is wel engelstalig maar heeft ook uitgebreidde handleidingen en de links waar je de programma's kan downloaden
 
type dvd

Tja daar begint het al mee, wat wil je precies branden.....
Ik zie hier termen als VOB en DIVX en zo en ik weet niet wat het allemaal inhoudt.
Moet je van het ene bestand eerst iets anders maken of kun je beter alleen een bepaald bestand gebruiken?? Ik weet het echt niet.
Ik heb een aantal dingen die uiteindelijk op dvd moeten komen te staan. De homevideo's van de filmcamera en gewone films die ik gedownload heb van internet.
Dan zie ik hier dingen als film inkorten, ondertiteling toevoegen enz. Iemand die stap voor stap uitleg kan geven?? Zoiets als dvd's branden voor dummy's of zo.
 
oke kleine uitleg dvd branden voor dummy's ;)

Je hebt avi files die vaak worden aangeduid als divx, deze avi files zijn vaak gecodeerd met de codec divx of tegenwoordig steeds meer met xvid.
divx en xvid zijn codecs die een film op een bepaalde manier kleiner maken ( coderen )
Dan heb je dvd files zoals Vob , ifo , en bup dat zijn files die op een dvd voorkomen in deze files zitten de zaken verstopt zoals de film , ondertitels , menu enz enz.

Van een avi file kun je een mpeg maken met speciale software zoals bv tmpgencoder deze mpeg files kun je dan evt op een standalone speler afspelen deze worden dan weer aangeduid als vcd ( video cd ) of Svcd ( super video cd ) het verschil tussen vcd en svcd is de kwaliteit omdat je bij een svcd met een hogere bitrate kan werken.
Je kunt ook het avi file omzetten naar een mpeg file wat dvd geschikt is dit mpeg file kun je na het omzetten van avi naar mpeg (dvd geschikt ) weer met bv tmpg dvd author omzetten naar vob , ifo enz zodat je er een echte dvd van kan maken inclu je eigen menu enz.

Heb je nu avi files die je bv gedownload hebt dan zijn er websites waar je ook de ondertitels kan downloaden en deze onder de film zetten je moet dan omzetten naar mpeg ( vcd . svcd of mpeg dvd geschikt ) dit file kun je dan later branden als vcd , svcd of er zoals boven genoemd een dvd van maken.
Om de ondertitels synchroom ( gelijk met de film laten loepn ) te krijgen en het omzeten enz heb je verschillende programma's nodig.

wil je meer info over hoe je iets omzet en de gebruikte software kijk dan eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je verschillende handleidingen.
 
Voor nog meer info voor het branden van films zou je ook eens op onderstaande site kunnen kijken. Hier staat het omzetten zo'n beetje stapsgewijs uitgelegd en ook staat er welke programma's ik gebruik en als ik het goed onthouden heb kun je ze daar ook bijna allemaal downloaden.

Succes !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan