internet delen met USB-modem en UTP kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik wil graag internet hebben op 2 pc's van windows XP Pro. Nu heb ik 1 kabel aangelegd (UTP kabel) en wou er eigenlijk geen 1 bijleggen. Kan ik nu ook op beide PC's internetten en bestanden printers delen?? Zo ja? Hoe moet dit?? Ik heb gewoon een simpel Ericson USB modem van KPN. is dit ook mogelijk ZONDER router??

bedankt, vincent:thumb:
 
Als je echt geen draad extra wil leggen, zul je draadloos moeten. Met twee wireless usb adapters kun je al doen wat jij wilt.
 
Kabel tussen de PC's ligt er al, draadloos lijkt mij dus niet nodig.

Modem gaat in één van de PC's met XP. Deze moet internet hosten voor de andere via Internet Delen (zie de help voor een heldere uitleg). De andere PC kan dan via de eerste PC internetten. Hiertoe moet deze wel aanstaan!

Via dezelfde verbinding kun je alles doen wat je in een gewoon netwerk ook kan.

De utpkabel moet, als je geen switch of HUB gebruikt wel als crosskabel gemaakt worden.
 
Aha, had begrepen dat er alleen een kabel liep van modem naar pc1. :rolleyes: met crosskabel en tweede netwerkkaart in pc 1 is natuurlijk de goedkoopste oplossing.
 
Ik snap er niet zo veel van?? wat is nou weer een crosskabel?? ik ben dus niet perse een router nodig?? en hoeveel gaat dit mij kosten?? Iets betere uitleg...

Bedankt, Vincent:thumb:
 
Je hebt 'gewoon' in beide computers een netwerkkaart nodig en die verbind je met een 'crosscable'. Die koop je zo, onder die naam.
Dan doe je op beide computers de netwerkwizzard, met de internetverbinding op de de 'host'computer open en klaar is kees.
 
Wat is een Crosscable en hoe ziet die eruit??

ik gebruik nu gewoon zown kabel:

labeltje.jpg
 
Crosscable
(Kruiskabel.)
(Gekruiste kabel.)
Een UTP-kabel waarmee het mogelijk is om twee PC's (via netwerkkabels) direct met elkaar te koppelen, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een hub. Om het verschil te zien met een gewone UTP-kabel, moet u de uiteindes van de kabel met de RJ45-stekkers naast elkaar houden, zodat u de gekleurde draden kunt zien. De eerste (uiterst links) gekleurde draad aan het ene uiteinde van de gekruiste ethernetkabel de zelfde kleur is als de derde draad van aan de andere uiteinde van de kabel. Enkele gekleurde draden kruisen elkaar dus.

BRON
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer


BRON

ik heb het nu zo zitten in mn netwerk:

ik heb een kabel van de boven naar beneden gelegd. Deze kabels gaan aan beide kanten eerst in een Netwerk Contactdoos (zown contactdoos met 2 klepjes) en via deze contact doos gaan ze de computer in met een kort kabeltje van 1.5 meter ong. Hoe ziet een CROSSCABLE eruit!!!!! Ik snap er nog steeds niets van?? En inplaats waarvan moet ik die leggen?? inplaats van het 1.5 lange kabeltje?? Ik moet zown kabeltje ZIEN:8-0:

Bedankt, Vincent:thumb:
 
Je UTP-kabel + die contactdoos + dat korte kabeltje moet bij elkaar een crosscable zijn.
Kun je niet even naar een winkel gaan? Daar kunnen ze dat controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan