Van cd naar pc en dan nog versturen naar mailbox...??

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Berichten
3.493
Hallo,

Ik weet niet waar ik deze vraag precies moet plaatsten, dus heb ik hem maar hier gezet.
Mijn vraag is nu dat een vriend van mij wil een Frans liedje van cd af halen en op zijn harde schijf zetten...
Wie weet hoe je dat moet doen?? En daarna wou hij het misschien versturen...maar het is groter dan de inhoud van mijn mailbox...weet hier iemand ook een oplossing voor??
 
Gewoon via kopieren en plakken kan je een bestand op je harde schijf plaatsen. Vervolgens kan je het gewoon in je mail invoegen.

Om het wat kleiner te maken kan je het inpakken met Winrar of Winzip.
 
om een muziek bestandje van een cd te halen heb je een zogenaamde 'cd-ripper' nodig. deze kun je vast wel vinden op download.com (zorg dat je een freeware versie hebt, je kunt demo's downloaden maar op deze zitten in de regelmaat beperkingen zoals je kunt maar de eerste 3 liedjes van een cd rippen of maar 1/3e van elk liedje)
een oplossing voor je verstuur probleem is misschien het verzenden via msn messenger of een ander messenger programma?

[edit]
sorry ik zag niet dat er al was gereageerd maar ik meen dat als je met een cd-ripper je bestand van de cd haalt (waarbij dit automatisch wordt geconverteerd maar mp3) het bestand al veel kleiner is, het vervolgens inpakken met winrar maakt het inderdaad nog kleiner.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
weinig :) ik geloof dat het tegenwoordig niet meer mag zijn dan 1 mb of zo..
bovendien duurt het een eeuwigheid om een bestand van dit formaat toe te voegen als bijlage.

[edit]
sorry verkeerd gelezen, via msn messenger mag je onbeperkt sturen en het gaat redelijk snel (bij mij tot 40 kb/s)
hotmail zelf via mail ben je vast wel zelf bekend mee :)
[/edit]
 
Ja hotmail wel ja, hahahaha :)
Bedankt ik ga het uitproberen!!!!!!!! :thumb:
 
welke provider gebruik je dan wim? op je eigen pc via outlook? 10 mb versturen *zwijmel* :p
of had je het over een messenger programma?
 
Trouwens, ik heb wanadoo, maar er staat dat de mailbox daarzo 20 mb is, maar ik weet niet of dit een actie is van hun, dus geld dat ook voor mij??
 
Geplaatst door mvdd
weinig :) ik geloof dat het tegenwoordig niet meer mag zijn dan 1 mb of zo..
bovendien duurt het een eeuwigheid om een bestand van dit formaat toe te voegen als bijlage.

[edit]
sorry verkeerd gelezen, via msn messenger mag je onbeperkt sturen en het gaat redelijk snel (bij mij tot 40 kb/s)
hotmail zelf via mail ben je vast wel zelf bekend mee :)
[/edit]

Inderdaad het laatste, ik heb van iemand wel eens een 80 MB groot bestand gedownload via MSN
 
Wilde je nou via msn sturen? zo ja dan kan dat met onbeperkte grootte maar als je met hotmail wil sturen dan is de attachment grootte maar 1 MB.
Maar als je met je eigen mail die volgens jouw 10 MB aan kan dan kan het liedje heel goed verstuurd worden als je het eerst ript van de cd met CDeX

en daarna kleiner maakt (als dat nodig is) met WinZip

Ik hoop dat je hiet wat aan hebt.

MzzL
SeaB
 
Met dropload kun je max 50 mb versturen. Is heel makkelijk. Je meldt je aan en je selecteert wat je wilt versturen. Je vult het emailadres van de ander in en die krijg een mailtje dat er bij dropload een bestand voor hem klaarligt.

Binnen 48 uur moet het bestand wel opgehaald zijn.


Simpel, gratis, en toch 50mb
www.dropload.com
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel allemaal!! Ik kan hier heel veel mee...:)
 
Via MSN heb je geen limiet, stuur zelf wel eens bestanden van 700 MB.. geen probleem .. duurt alleen 4 uur ofzo :)

Wim1960, een MP3 bestand inpakken heeft geen nut, MP3 is al sterk gecomprimeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan