led/button board

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Vol trots presenteer ik u mijn casemod.

Eerlijk gezegd. Ik ben erg tevreden met het resultaat.
Nou heb ik alleen een probleempje.

Ik heb in deze kast(voorheen compaq presario) een nieuwe mammaplank(thnx petje) gebouwd. Nadeel is dat het led/button boardje van deze kast 1 connector heeft die totaal niet overeenkomt met de pins op het moederbord. Wat iedere pin op het moederbord is staat in het boekje. Maar wat nou ieder draadje op de connector is??? werkelijk geen flauw idee. de connector zal ik er af moeten halen maar dan weet ik nog niet wat ik verder moet doen.

Iemand ervaring hiermee?

Bijlagen

• ghostworld.jpg
    ghostworld.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 249
ook nog even een foto van het boardje.

Bijlagen

• led, button board.jpg
    led, button board.jpg
    4,4 KB · Weergaven: 167
Gôh op de Helpmijdag geweest.:p
Mooie kast geworden.:thumb:

Hoe bedoel je 1 connector komt niet overeen?
1, 2 of 3 pins aansluiting?
Kan je zelf niet een connector maken?

zelf maken???..je hebt me gezien toch:p:p

de connector heeft 8 poortjes waarvan 1 afgesloten en 1 niet in gebruik. 6 kabeltjes. Twee leds en 1 aan/uit reset knop. Als ik nou weet wat iedere kleur is...dan ben ik al een heel eind.

Kan je mischien een duidelijke "foto" geven van het totaal plaatje?

Als je een kast zo weet te spuiten, kan je toch wel wat meer dan alleen een kleurtje aanbrengen.:p

setting van links naar rechts
wit, blauw, groen, geel, oranje, rood

dit is toch wat je bedoelde?

Bijlagen

• led button board.jpg
    led button board.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Duidelijke foto.:thumb:
Ik zit allen met het plus en min gebeuren.
Opzich is het wel te zien wat bij wat hoort, maar normaal heb je voor iedere connector twee draadjes.

Kan je ook een foto van de achterkant plaatsen?

dit is de achterzijde.
Ik zie er niets aan. :confused: maar dat zegt niet zoveel. Ik ben wel handig maar niet technisch. Casemodden is hartsikke leuk maar dan moet er ook nog iets in zo'n case:p..tja...en dan...:D:D

Bijlagen

• back.jpg
    back.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 139
Ik had gehoopt, dat daar ook iets meer op te zien was.:p

Kun jij zien of die twee glimmende rechthoekjes(achterkant) nog ergens contact maken?

die twee maken...via de randjes contact met de schroefjes en dan met de behuizing

Wat ik zo kan zien;
Rood is de min van de Power led(PWR-LED)
Oranje is de plus van je hardeschijf led(HDD-LED)
Groen is de plus van je Power led(PWR-LED)

Ik kom er alleen niet uit, wat die Witte draad naar je switch nou is.(plus of min)
Ik vermoed de plus draad, maar weet dat uiteraard niet zeker.

Blauw en Geel lijken mij beide min draden, die dan hun contact krijgen via die glimmende rechthoekjes.

Het blijft moeilijk om dit zo te kunnen verklaren.

ok...kan het kwaad voor het moederbord als ik 1 van die draden verkeerd doe?:confused:

..ik denk dat de witte de powerswitch is. De blauwe of de gele is dan de mindraad voor die powerswitch.....en 1 van die twee is dan de mindraad voor de HD led.

zeer mooie kast,plaast een paar foto,s als die af is:thumb:

Geplaatst door Ghostworld
ok...kan het kwaad voor het moederbord als ik 1 van die draden verkeerd doe?:confused:

..ik denk dat de witte de powerswitch is. De blauwe of de gele is dan de mindraad voor die powerswitch.....en 1 van die twee is dan de mindraad voor de HD led.
Zo dacht ik het ook.:D
Ik denk aan de printplaat te zien, dat de blauwe voor de switch is.
Ik zit dan alleen nog met je HDD-LED.:confused:

Voor zoveer ik weet, kan het geen kwaad als je het verkeerd aansluit.
Het werkt gewoon niet, je zet er namelijk geen stroom op.
Je vraagt stroom van het moederbord met die "led/button boardje".

Bij toeval hoor ik in de chat van Maestro dat ik het printplaatje zeker niet met de kast moet laten aarden. Hij heeft het zelfde gehad en heeft me aangeraden.(vooral vanwege mijn gebrekkige technische kennis) om alleen Blauw en wit te gebruiken en het printplaatje dus met ringetjes los te laten van de case. Zelf heeft hij een aantal banen op de printplaat doorgesneden.

Het gevolg is dat ik geen hd led heb.(toch al onbelangrijk) en dat de powerled niet aangaat. maar ja...als deze casemod klaar is zal hij zoveel licht geven dat de nuon zich afvraagt of er een wietplantage in mijn huis zit:p als de case klaar is zal ik zeker meer pics showen.

De case gaat overigens dienen als webserver van www.ghostworld.nl die site gaat nog even duren. maar daar zal zeker een area voor deze casemod komen.:p

nou...uuuhh...
vreemd:p
Alles aangesloten.
Als laatste de voeding aangesloten(nadat ik deze had doorgemeten) stroom erop....niets.....
daarna ff een andere schakelaar aangesloten...ook niets:8-0: M.a.w. geesie weet niet what to do:p

Help?

dus maar een andere voeding ingebouwd....en die deed het...twijfels bij de oude voeding dus die ook nog maar eens aangesloten...en die doet het nu dus ook ineens.:8-0: gelukkig heb ik geen technische kennis want dan had ik me nu afgevraagd hoe dit mogelijk was:p

de power button zoals maestro en crash zeiden...blauw en wit. en ik zit nu dus in de setup.
thanks..:thumb: :8-0:

gelukkig heb ik geen technische kennis want dan had ik me nu afgevraagd hoe dit mogelijk was:p
Je moet je bij pc's ook niks afvragen.
Wordt je alleen maar moe van.:D

De laatste vorderingen van deze casemod...
Mooi roodlicht buisje in gebouwd en crystal rode fan erin.. of de pc het al doet?
uhm..nope:o

Steeds problemen in de setup. Ik heb nu zelfs de batterij vernieuwd. Alles heb ik nu al een keer gedaan.
andere schijven
grafische kaart
ram geheugen
cd drive
Netwerk kaart eruit
usb uit
(computer uit):p:p

twee meldingen die ik vaker gehad heb.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
:evil:

Ook heb ik regelmatig problemen met lange bestandsnamen. dan krijg je dus appser~.exe en die wil dan weer niet mee draaien in de setup.

De problemen zijn zo divers dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Gelukkig kan de pc binnenkort even naar een vriend die er ook eens naar zal kijken. Maar...tips zijn welkom;)

twee meldingen die ik vaker gehad heb.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
:evil:
Peter, heb je dit draadje op tweakers al eens bekeken? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan