Animated GIF 1x afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jossos

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Berichten
94
Hoe zorg je ervoor dat een animated GIF maar 1 x afspeelt bij het openen van de browser en niet oneindig door blijft animeren?

Ben het volgens mij ooit tegen gekomen; iets in de html-code.
 
:confused: Volgens mij regel je dat in het programma waar je het gifje mee maakt, daarin kun je namelijk de tijd tussen de frames instellen en of hij oneindig door loopt
 
Geplaatst door Paintje
:confused: Volgens mij regel je dat in het programma waar je het gifje mee maakt, daarin kun je namelijk de tijd tussen de frames instellen en of hij oneindig door loopt

Ik heb de anim gif in JASC Animation Shop 3.04 geopend en repeat op 1x gezet (deze editor komt met PSP 8). Werkt nog steeds niet. Zie attach voor voorbeeld.

PS. de anim is niet zelf gemaakt maar gedownload.
 

Bijlagen

  • welcome.gif
    welcome.gif
    28,3 KB · Weergaven: 88
:) Nou maf progje dan als dat niet werkt :D

Ziehier aangepast met Adobe Image Ready ( zit bij Photoshop )

welcome_once.gif

Animatie Once alleen zorgen de laatste 3 frames dat Welcome verdwijnt

welcome_once_middenstop.gif

Bij deze de laatste 3 frames eruit gegooit zodat welcome blijft staan :)
 
Helemaal goed bedankt!
Ben nog wel benieuwd of iemand snapt waarom Animation Shop niet goed werkt...
 
Ik zat te denken, het kan ook zijn dat je Internet cache je in de maling nam, vaak als ik met frontpage ergens een plaatje in zet en dan later nog het plaatje wijzig, doe ik altijd de naam veranderen zodat het opnieuw geladen wordt en niet uit je cache geladen wordt.
 
Ik gebruik Dreamweaver 4. Het cacheprobleem ken ik daarbij ook en weet hoe daarmee om te gaan. Het ligt vast aan Animation Shop.

Erg fijn dat mijn animatie nu werkt, maar voor toekomstige, soortgelijke gevallen moet ik blijkbaar uitwijken naar een ander grafisch programma

:(
 
animation shop

Ik heb hem in animation shop aangepast en het werkt:

welcome.gif


De laatste drie frames heb ik verwijderd, de laatste was blanco deze wordt dan blijven getoond, blanco dus. De frames daarvoor waren vervormd.
 
Re: animation shop

Geplaatst door margootje
Ik heb hem in animation shop aangepast en het werkt:

welcome.gif


De laatste drie frames heb ik verwijderd, de laatste was blanco deze wordt dan blijven getoond, blanco dus. De frames daarvoor waren vervormd.

Gewoon door Animation Properties aan te passen?
 
Yep!

En dan wel even opslaan natuurlijk....
Lijkt een domme opmerking, maar misschien ben je dat toch vergeten, want dit is nl. alles.



:D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan