SVCD heb echt hulp nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.

stargazer20

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
5
Hallo iedereen, ik ben een newbie wat betreft SVCD's maken, maar heb me via diverse sites al een beetje ingewijd in de bijzondere wereld der rippen.

Hier mijn probleem, ik hoop echt dat jullie kunnen helpen.. Ik heb een Windsor Pilates cd, en die wil ik kopieeren voor een paar vriendinnen van mn vriendin, heb geen dvd-writer en zou t dus graag op cd-r willen branden. Het bestaat uit 7 hoofdstukken (op die dvd). Nu begrijp ik dat ik ze moet rippen naar mn harde schijf, en om moet zetten naar MPEG-2 om ze zodoende op een cd-r te zetten...heb al talloze pogingen gedaan, met o.a. Flask, TMPGenc., Claddvd, etc, etc, maar telkens gaat er iets mis, of zegt men dat ik een cue/bin file eraan over zou moeten houden die er niet is, ik word r echt gek van...mijn vraagje is, wat is de simpelste manier om dit te doen? had ook iets gehoord over t feit dat je audio en video apart uit zo'n vob file moet halen enzo, maar ben hier echt niet bekend mee...t feit dat t 7 hoofdstukken zijn, en niet gewoon 1 main movie helpt ook al niet...krijg ik t uberhaupt wel op 1 cd?!?! wie kan mij helpen, ben wanhopig!! :)

Thanks!!
 
Heb je hier iets aan:

http://go.to/wintips

Hier staat zo'n beetje alles m.b.t. filmbewerking onder het kopje divx/svcd/vcd/dvd info. Kom je er dan nog niet uit, laat dan even weten op welk punt het mis gaat. :thumb:
 
thanks

hey eric bedankt, ga t zeker ff checken, maar kan je wel alvast vertellen wat er ongeveer mis gaat...
Als ik de vob files naar mn c schijf heb "gedecrypted" :) probeer ik dus met bijv. Flask die vob files om te zetten naar MPEG 2..en bij elk programma dat ik gebruik, loopt het vast op t moment dat ik of de vob open, of begin met converteren...dus t ligt ni aan de programma'tjes maar aan iets anders...en dat weet ik dus niet.
heb t ook op een andere manier geprobeerd, je kan bij TMPEGenc. (geloof ik ) zelf de audio en video stream geven, zodat hij er een mpeg 2 van maakt.. probleem is dat ik niet wat hoe ik aan die audio en videostream kom, :)
de ondeskundigheid straalt er vanaf haha!
ik ga nu meteen ff kijken naar die site, maar misschien weet je nu al meer in wat voor soort situatie ik zit...

thanks!!
 
Re: thanks

Geplaatst door stargazer20
.en bij elk programma dat ik gebruik, loopt het vast op t moment dat ik of de vob open, of begin met converteren..
Hier gaat het dus mis, dan is het zaak te achterhalen wat er precies gebeurd en wat er dan fout gaat. Misschien kun je beschrijven wat je precies doet op dat moment.

Even voor de zekerheid, kies je in FlaskMPREG wel voor bestand --> open DVD file? Open --> file werkt namelijk niet ;)

Anyway, kijk eerst maar of je wat hebt aan de link, anders staan we uiteraard weer klaar :thumb:.
 
heeeeeey,

ja heb beide geprobeerd...zowel open als open dvd..
Maar denk dat t gewoon komt doordat ik een hele vob file probeer te converteren naar mpeg2... misschien kan dat gewoon niet? iig op die site die jij mij gaf staat een goeie handleiding voor 2 programma's die ik toevallig al gedownload had, dus ik ga t ff via die handleiding proberen te doen...duurt wel weer 26 uur ofzo :) maargoed, tis t wachten hopelijk waard! ik duik mn mandje in, laat de processor overuren maken, en morgen zien we verder, ik hou je zeker op de hoogte en natuurlijk alvast bedankt voor de moeite weer!!!


ciaociao
 
ik heb het ook een s gedaan bij lort return of the king.
het waren 16 cdtjes uiteidelijk toch maar niet gebrand
 
hey epic,

ben nu bezig met DVD2SVCD, en misschien dat t lukt..vraagje wel: hij is dus die 7 hoofdstukken aan t rippen en converten, krijg ik dan ook 7 bin/cue files? dat zou ***** zijn want t moet uiteindelijk op 1 of 2 cd's passen...weet iemand hoe ik DAT dan weer voor elkaar krijg? :)

thanks alvast!!
 
Geplaatst door stargazer20
want t moet uiteindelijk op 1 of 2 cd's passen...weet iemand hoe ik DAT dan weer voor elkaar krijg? :)
Als ik de handleiding goed begrijp kun je op het tabblad bitrate aangeven op hoeveel cd's de film moet komen. Ik heb het programma zelf nog nooit gebruikt, dus ik ben benieuwd wat er uit komt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan