veel fotos moeten worden verkleind

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorg duitsman

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
48
hallo allemaal,

ff een vraag over fotobewerking deze keer. Ik heb heel veel fotos (119) en die zijn veel te groot qua formaat. Ik weet dat er goede programmas zijn om ze te verkleinen. ik werk altijd met psp 8.0 .

al deze 119 fotos wil ik nu 200 pixels hoog maken. Bestaat er een programma waarmee ik in en keer een hele zooi fotos kan selecteren en ze daarna resizen naar 200 pixels.

Wie o wie kan me helpen
 
je werkt met psp 8.0 zeg je, maar deze heeft een prima funktie hiervoor via batchverwerking. Maak een scriptje voor de verkleining van 200 pixels en pas dit toe met batchverwerking.
 
Via beeld-werkbalken-script zet je de scriptbalk in je scherm. Dit werkt eigenlijk als een recorder zeg maar, je start de 'opname' met het blauwe rondje. Voer op een foto de verkleining van 200 pixels uit en sla deze bewerking op (in de script balk klikken op diskette) Geef dit script een naam, (bijv. verkleinen200pxls).
Ga dan naar de batchverwerking via Bestand Batch Verwerken. Selecteer de foto's en het script (verkleinen200pxs) en pas het toe op deze geselecteerde foto's. Zorg wel dat je de landscape en portrait foto's even apart verkleint met een eigen script van 200 pxs hoog.

Kijk voor de gein ook maar eens onder Help-Poduktpresentatie, daar staan filmpjes over scripts enbatchverwerking.

Succes ermee, groetjes, Margot.:thumb:
 
super bedankt

bedankt voor het antwoord van psp.

ik ben bezig met een website voor een architect en deze wil veeeeeeel fotos op zijn site . de eerder genoemde programmas zijn leuk maar hebben een slechter algoritme waardoor de kwaliteit van de fotos te wensen over laat. Met psp blijft de kwalitiet erg goed dus een ieder die fotos moet verkleinen volg het antwoord van margootje

Groet jorg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan