Shoutcast Winamp Streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hi,

Ik stream nu Tiesto via dit adres http://www.shoutcast.com/sbin/shoutcast-playlist.pls?rn=89524&file=filename.pls

Maar zoals jullie zien is dit een lang adres.
Ik heb ook een website online. Ik wil bijvoorbeeld nu dat mensen als ze naar mijn site gaan enkel op een knop hoeven drukken en winamp opstart met de bovenstaande stream.

Dus bijvoorbeeld iets in de zin van www.beekvooruit7.tk/index.html:8000/playlist.pls

Dus zonder heel het adres te tikken. Beetje omslachtig misschien maar ik wil niet telkens een lange naam opgeven of mn http://IP:8000
Hoe doe ik dit? Iets met ftp had ik in gedachten
 
Laatst bewerkt:
Ehm, ik klik op die link en ik kan meteen luisteren hoor. Winamp start direct automatisch al op en speelt direct.

Of bedoel je dit niet?
 
je kan een knop maken met daarop Audio Stream of zo, of een hyperlink met "klik hier" en daaronder de link

of je maakt een html pagina die automatisch doorverwijst naar je stream ip
 
wat hun doen is de dns koppelen aan een ip, dus dan is het ook handig als je een vast ip hebt :)
 
En hoe koppel ik mijn DNS aan mijn IP:eek:

Heb een edimax router of is dit niet zinvol om te doen met dynamisch ip
 
met een dynamisch ip zou je hem dus telkens moeten wijzigen dus niet echt handig ;)
 
Wat je kan doen is gewoon via www.dyndns.org een DNS adresje aanvragen en een programma downloaden waarmee je automatisch het ip aanpast van je dyndns.org account als ie veranderd.

Dat programma is volgens mij ook op die site te krijgen..

Suc6
 
Nee dat is ook zo

Dus ik kan beter mn IP laten zien?
Ik vroeg me af of dit wel een goed idee was. Ik weet namelijk niet wat een hacker allemaal met mijn IP kan namelijk, daarom wilde ik mijn IP 'verbergen'
 
Je IP verbergen en wel via je eigen computer streamen wil natuurlijk niet.

Als je een DNS naam neemt kan een "hacker" alsnog achter je IP komen door het adres simpelweg te pingen.. gewoon zorgen dat je een goede firewall hebt en er is niks aan de hand ;)
 
Thnx ik ga proberen me aan te melden via die ene site


* GELUKT!!! Dit bedoelde ik namelijk

Voor de mensen die geinteresseerd zijn en dol zijn op TIESTO

http://dazzlestan.kicks-ass.org:8000/listen.pls

Vraag is opgelost

THNX IEDEREEN voor hun bijdrage aan deze thread:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is het helemaal in om een radio stream professioneel ergens laten hosten, ik doe dit bij www.streamingpunt.nl, die een geheel eigen controle paneel eraan hebben gezet, echt heel makkelijk te beheren zo! en ook zo goedkoop... Dus al is het je eerste keer dat je een zeeeer goede stream hoster with proberen, dan zijn ze ook een goede oplossing!

kijk zelf maar even, ik weet zeker dat het je ook erg bevalt net zoals het mij bevalt, aangezien ik ook altijd streamde via mijn servertje thuis... Je krijgt er tegenwoordig zelfs een hele website bij, die je helemaal naar eigen smaak kunt maken.

Bij deze hoop ik dat je het ook eens probeerd op deze manier en anders hoop ik er een hoop andere mee geholpen te hebben!

Groetjes,
Dienneke van Osen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan