dvd maken van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie7

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Berichten
45
ik wou graag een dvd maken met oude foto's, ik zou deze inscannen en daarna willen op dvd zetten maar weet niet of dit mogelijk is en zeker niet hoe ik dit moet doen. Kan ik eventueel tekst plaatsen bij iedere foto en met overgangen werken of een diavoorstelling maken. Ik werk met windows xp. Wat zijn de mogelijkheden of is dit een stom idee :eek: ; ik ben helemaal niet op de hoogte van wat kan of niet:eek: :eek:
 
je kunt met het gratis moviemaker een AVI file maken met overgangen en muziek.

Deze zet je om met tmpgenc naar mpeg 2, (ook gratis)

en met Nero brand je hier een videoDVD van.

De makkelijke manier is niet gratis is bv. Ulead Photostudio, Nero VisionExpress 2

http://www.diskidee.nl/software/testen/index.htms/3601
 
Laatst bewerkt:
Voor dat wat jij nu vraagt gebruik ik DVD Pictureshow van Ulead. Je kunt een demoversie downloaden bij www.ulead.com. Je maakt hiermee een slideshow van je foto's met evt tekst erbij en een muziekje op de achtergrond. Evt kun je ook meerdere slideshows op 1 schijfje maken. Je kan kiezen uit vcd, svcd en dvd.
Voor een uitleg over het maken van zo'n cd kun je kijken op www.freewebs.com/natascha en voor een foto uitleg kun je terecht op www.freewebs.com/natassie/DVD Pictureshow.htm

Hoop dat je er iets aan hebt, Succes
 
Hallo,

Voor 29.00 Euro kan je het programma Magix " foto's op cd en DVD versie 2.0 " kopen. Dit werkt goed. Je kan ook inzomen en bijvoorbeeld van links naar rechts pannen. Ik werk er mee en het gaat fantastisch. Je kan er ook je eigen muziek op de achtergrond mee laten lopen. Dit programma is het geld dubbel en dik waard.
Ik heb ook het programme Ulead DVD picture show . daar kan je iets meer met de foto's goochelen maar ik heb problemen met het plaatsen met de muziek.
En Magix is in het nederlands en die van Ulead in het ( technisch ) engels. Het Magix programmaatje vind ik makkelijker in het bewerken.
 
bedankt

hartelijk dank voor de reacties, ik heb me intussen Magix foto's op cd en dvd aangeschaft, dit leek mij voor mij persoonlijk de beste oplossing vooral omdat dit in het nederlands is. Vanavond ga ik dit eens uitproberen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan