Hoe .avi op DVD branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selena80

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Berichten
23
ik heb een divx/avi bestand deze wil ik op een dvd branden als watvoor bestand moet ik dat doen?
ik heb al geprobeerd om het naar een mpg bestand over te zetten en te branden maar dan kan ik hem alleen maar afspelen op mijn pc.......
 
Het is de bedoeling een duidelijke titel voor je vraag te verzinnen.
Zo heb je ook meer kans dat de juiste mensen naar je vraag kijken.;)

Ik zal vragen of de titel aangepast kan worden.:)
 
Titel duidelijker gemaakt, bedankt voor het melden :)
 
Graag gedaan, bedankt voor het aanpassen.:)
 
In principe je avi omzetten naar Mpeg met bv Tempgenc. Dan branden met bv Nero als Vcd of Svcd en dan zou hij moeten werken op je dvd speler. Als je hem echt als dvd wilt branden, dan zul je hem eerst als zodanig moeten omzetten met bv Tempgenc en dan met bv Tempgenc dvd author gaan bewerken. en daarna je gemaakte video en audio ts bestanden branden.
Voor meer uitleg kun je evt kijken op www.freewebs.com/natascha
 
Ik brand avi's altijd direct op dvd met NeroVision Expres (make dvd-dvd video-add videofiles) Werkt altijd prima, je moet alleen wel ff geduld hebben, duurd ongeveer 3 uur.
 
nu is mijn geluid weg...???

het is gelukt om de besatnden met ondertiteling erbij te zetten en te branden met tmpg,author maar nu ben ik mijn geluid kwijt...?
Hoe kan dat en hoe los ik dit op???

Alvast bedankt...:thumb:
 
heb je voor je het geeel ging branden dan niet even getest of het geluid enz goed was ???

als je de originele bestanden nog hebt zou je over nieuw kunnen beginnen Maar dan voor het omzettten eerst het geluid decompressen met bv avi2mpeg dit kun je vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.
bij avi2mpeg zit decompress doe daar het avi file eens inladen en laat decompressen het file wat daar uit komt heeft als extensie pcm_avi dat kun je weer laden in tmpg enz.
 
Je zegt dat je je film al hebt bewerkt met Dvd author, dus je hebt al een video ts map en een audio ts map???

Nu is je geluid weg....heb je dat getest of denk je dat omdat je audio ts map leeg is.

Als je dat nog niet getest hebt speel dan eens dat grote bestand af dat in je video ts map staat, de kans is namelijk groot dat die gewoon geluid heeft.

Mijn audio ts map is namelijk altijd leeg, maar het bestand in de video ts map heeft gewoon geluid.
 
Ik meng me even in dit gesprek omdat ik met hetzelfde zit. Na alles gedaan te hebben is de audio weg. Ik heb m zelfs gebrand omdat ik het niet kon geloven, maar er is geen audio meer. Dus als iemand misschien weet wat ik dan fout doe?? dan lees ik dat graag. Ik kan zelf de fout niet vinden.
Vriendelijke groeten.
Donja
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan