Router vraag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joopie bolhoofd

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
120
Hey mensen.

Ik heb sinds een jaar terug een router gekocht, deze heb ik laten configureren door een famililid.
tot een tijd geleden deed alles het nog goed.
Maar toen heb ik de router gereset(beetje dom) en krijg hem niet meer aan de praat.

Ik heb de kabels zoals in het boekje beschreven staat erin gedaan.
Maar als ik dat heb gedaan kan ik niet op internet, ik kan wel bij de router instellingen via een IP
Wie weet hoe ik de router weer zo kan instellen dat ik boven ook weer kan internetten.
(er zit bij de router trouwens installatie software, maar als ik die instaleer opent het programma zich en gaat weer weg).

Greetz
 
Joopie Bolhoofd,

Misschien wil dat famillie lid nogmaals jouw router instellen.
Als dit niet mogelijk is dan vertel maar eens welke router je hebt, ook graag typenummer.
Welke kabel of adsl aansluiting heb jij.
Met welke windows versie werk jij.
 
ik denk dat je even uitvoeren moet doen.
ga naar start uitvoeren tik dan in cmd en enter
dan tik je in ipconfig en drukt weer op enter.
dan tik je in ipconfig /release en weer enter
en dan tik je in ipconfig /renew en weer enter.
nu zou het moeten werken.
succes
rene
 
@pionok,

Zou jouw oplossing ook werken na een reset van de router?
 
Wat voor verbinding heb je Joopie?

Misschien moet jezelf opnieuw je gebruikersnaam en w8woord invullen bij de configuratie, waarschijnlijk zijn deze verloren gegaan
 
ik maak gebruik van een router en heb hem ook weleens gereset. wat wel zo is ,is dat er 2 manieren van resetten zijn. 1 is de resetknop en 2 is de stroom eraf halen.
bij mij ik maak gebruik van een sweexrouter is dit de manier om je pc weer een ipadres aan te wijzen.
vanwaar die vraag? puppie?
 
router

Zoals jij het uitlegt zijn er 2 manieren maar er zijn 3 manieren stekker eruit-kort risetten-lang ristten, bij lang resetten bem je alles volg dan de optie van de vorige mede denkers let wel start je computer opnieuw op

Ger
 
@pionok,

Mijn vraag was zo gesteld omdat de router namelijk ge-reset is.
De vraagsteller (Joop dus) verteld dat in zijn verhaal.
Na een reset van de router kun je wel andere handelingen moeten uitvoeren.

Maar "onze" Joop laat lang op zich wachten met het geven van antwoorden op alle vragen c.q. aanwijzingen die er al gedaan zijn.
 
@ Ger,

En als Joop nu de router eens heeft terug gezet naar de fabrieksinstellingen en hij heeft een kabel aansluiting van @home dan werkt de manier van pionok niet hoor.

Dan moet je namelijk in de router ook nog een nummer invoeren.

Maar wij kunnen nu allemaal wel wat roepen maar zolang de vraagsteller (Joop dus) niet reageerd dan kunnen wij niet verder helpen.
 
dus laat hem dan eerst mijn oplossing proberen. lukt dat niet dan kijken we verder.
groeten
rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan