Meer een tip dan vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik ben nu al een tijdje bezig met het verzamelen van gegevens en het ontvangen van tips over het het rippen van DVD's en dan om te zetten naar VCD (ik heb nog geen DVD brander...vandaar).

Maar ik ben eruit en wil graag mijn bevindingen doorgeven aan anderen die ook DVD's willen rippen en om willen zetten naar een VCD.

Ik gebruik om te rippen DVDx 2.2 (intoetsen bij Google en je kunt em downloaden, eventueel kan ik em doormailen in een Zip of RAR.

Dit programma werkt het makkelijkst en doet alles in een. DVD rippen naar Mpeg1 of eerst naar DivX (AVI) en dan omzetten met behulp van TMPEG naar Mpeg1 en dan met bijv. Nero branden.

Ook kunt je direkt van AVI / DivX naar Mpeg door te encoderen met Nero.

Ook het geluid kun je op zijn mooist maken....

Probeer het maar eens uit.
 
Bedankt voor de tip, ik gebruik het al maanden en het werkt inderdaad goed.
 
ik, volslagen en complete leek op dit terrein, herken de meeste termen en afkortingen wel die je in je tip noemt. Alleen: stel dat ik ga uitproberen,

ik weet niet eens hoe te beginnen........... :confused:

Ik heb nog nooit een film van het w-w-w afgehaald. Vraag 1 zou bijvoorbeeld zijn : wat is de extensie van een bestand dat ik download (de locaties waarvandaan te downloaden zijn wel bekend.....) of anders gezegd, welke extensie moet het bestand hebben zodat ik met jouw tip aan de gang kan........?

Vraag 2 zou dan luiden: dan heb ik dat bestand en dan, wijst het zich dan vanzelf in dat progje of moet ik mij door handleidingen heenworstelen?

Ik heb namelijk helemaal "niets" met fotografie en film /dvd en zo langzamerhand bekruipt mij het gevoel dat ik de enige op aarde ben die nog nooit een film heeft gedownload en gebrand......

Ter verduidelijking van mijn 0,0 kennis : door de hulp van de Helpmij lezers heb ik eindelijk ooit eens een fotootje op relatief simpele wijze kunnen bewerken met Adobe Photoshop 7. Alleen na het openen van het progje krijg ik al de kriebels van alle zichtbare opties, laat staan de niet zichtbare................. :D
 
Laatst bewerkt:
Een film downloaden van internet is helemaal niet aan de orde. Met DVDx kun je een DVD omzetten naar een AVI of MPG bestand.
 
Da's dus ongeveer wat ik bedoel, zo weinig zegt het mij .........

Ik moet dus kennelijk nog verder terug om het e.e.a. te kunnen volgen:
waarom wil een mens DVD omzetten naar AVI of MPG.........? (Ik neem aan dat het niet is om 'm op een pc af te kunnen kijken, want zo langzamerhand kan toch bijna iedere speler een DVD afspelen..... ??)
 
Vooral vanwege het formaat. AVI's en MPG's zijn een stuk kleiner dan DVD's.
 
oke, helder,
komt gelijk de volgende:

als je een DVD in je bezit hebt, dan wel je wilt een kopie van het origineel maken, waarom moet 'ie dan kleiner worden ? Als je een schijfje koopt en je kopieert 't ding van origineel naar kopie dan is dat toch 1 schijfje, m.a.w. is het "boeiend" om 'm kleiner te maken als je slechts een backup wilt maken omdat je het origineel schoon / onbeschadigd wil houden...?

Ik vergelijk 't met een CD waarvan ik het origineel heb en waarvan ik een kopie wil maken voor in de auto. Waarom zou die kleiner moeten worden?

Ik snap er geen kl**ten van.

maw, ik vermoed dat het aan mij dus niet besteed is........

Ik denk dat ik mij maar op de rest van het pc gebruik blijf concentreren, da's veel makkelijker voor mij :D
 
Ik heb dus geen DVD brander in mijn computer en kan dus ook niet zo maar een DVD copieren. Ik heb wel een DVD speler en uiteraard kan ik daar DVD's op bekijken (hehe) maar ook VCD's....en echt, ik ben van mening dat als iemand anders meekijkt hij of zij het niet in de gaten heeft dat het een VCD is ipv een DVD (copie).

Ik heb via Kazaa Ressurection al diverse echt goede films binnengehaald. Meestens zijn het films in het Divx formaat (avi) maar soms ook in Svcd...

[mod break] verwijzingen geven naar plaatsen waar films te downloaden zijn is niet toegestaan zie huisregels [ /mod break ]

2 maanden geleden had ik dit ook nog nooit gedaan maar als je dat programma DVDx 2.2 en Tempenc download (beiden gratis) en je toets bijvoorbeeld in DVD to VCD op Google krijg je alle info....

En dan dus gewoon doen....opstarten, uitzoeken (in het NL zetten bijv.) en experimenteren....etc.

Ondertussen heb ik al stapels met films, Kazaa en/of geript....en kijk met veel plezier.

Het enige wat nog mankeert is het synchroniseren van de titels onder de films...dat lukt me nog niet al te goed, ondanks gebruik van de BSplayer....maar dat is een kwestie van doen, oefenen en dan lukt het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[mod break] verwijzingen geven naar plaatsen waar films te downloaden zijn is niet toegestaan zie huisregels [ /mod break ]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pasha....om een kopie te maken van een DVD zou jij dus DVD shrink (intoetsen in Google) gratis moeten downloaden.
 
Ik geloof dat ik 't een heel klein beetje begin te begrijpen. Dank voor de uitleg! (Ik kijk alleen nooit tv / films, dus ik vraag mij af of 't de moeite loont mij erin te gaan verdiepen.......)
 
heb maar even een aantal berichten aangepast aangezien er links werden gegeven naar sites die tegen de huisregels ingaan.

een aantal handleidingen hoe te werken met bv DVDx , tmpgencoder en meer kun je vinden op http://wintips.filmt.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan