SpeedTouch 510 modem/router +switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Kan iemand mij aan antwoord helpen op de volgende vragen:

Met mijn ADSL-abonnement bij Planet (KPN) kwam het Alcatel SpeedTouch 510 modem/router mee, de versie met 1 ethernet poort.

Er is ook een SpeedTouch 510 modem/router met 4 poorten en ik heb me laten vertellen dat dit eigenlijk precies dezelfde modem is als de versie met 1 poort, dus beide zijn modem/router, maar die met 1 poort is dan zonder switch.

Is het dan mogelijk om achter het modem dat ik heb (met 1 poort) een aparte switch te zetten, zodat andere PC's kunnen worden aangesloten in een thuisnetwerkje?

Zo ja, is er iemand met ervaring hierin, die mij kan vertellen hoe de instellingen op mijn modem (met 1 poort) moeten worden veranderd enz.

Bij voorbaat mijn dank, Mol.
 
ja hoor, zo heb ik het nier ook gedaan.
ik heb een oud alcatel speedtouch home met 1 poort, daar achter een router van sitecom de dc202
werkt als een speer!
 
Hallo Jheroen,
bedankt voor je reactie, kan je me nog iets vertellen over veranderingen van de instellingen (modem en/of switch) ?
 
voor instellingen in je alcatel ga naar www.bruring.com daar vindt je alle antwoorden.
zorg ervoor dat je modem vanzelf je internetverbinding tot stand brengt, dan kan je daarachter je router/switch plaatsen die doet dan de rest!
 
Ga ik doen , kijken wat er van komt, bedankt en groeten, Mol.
 
Als je een server hebt of een pc die altijd aanstaat kan je 1 extra poc aansluiten via Internbet connection sharing, echter is het vaak veel makkelijker om een switch te kopen en deze te gebruiken, de handleiding voor de config staat op het cd'tje die je erbij kreeg in de map 510/handleidingen
 
Aan GForze:
Ik ben een beetje laat, maar nog bedankt voor het meedenken, configuratie is geregeld.
Groeten, Mol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan