DVD copie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Goedendag,

Ik heb momenteel 1 CD/DVD speler met brander in één op mijn computer, is het mogelijk om de DVD te copieeren naar mijn harde schijf en met het programma NERO burning rom op een lege CD te branden.

Vraag 2 indien de DVD 7,5 MB is kan die gecomprimeerd worden zoja in welk bestands formaat ?

PS het gaat wel om legaal materiaal dus niet de bedoeling om iets ilegaal te doen.
 
kijk eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman daar vindt je een handleiding dvdshrink daar zou het mee moeten gaan.
je kunt dan met dvdshrink eerst de dvd naar de harde schijf rippen en comprimeren , daarna branden met nero
 
ok

Ik heb de betreffende DVD op mijn harde schijf 7,5 GB , maar nu is de vraag om dit op een lege CD te branden misschien domme vraag is dat een klasieke data CD van 750 MB of moet je daarvoor speciale lege CD's kopen , ik bezit dus nero burning rom 5
 
Een dvd kun je niet kopieren en hem dan op cdrom branden. Zo klein kun je hem gewoon niet krijgen. Wat je wel kunt doen is alle extra's verwijderen en dan de rest om te zetten naar mpeg. Dan wordt hij een stuk kleiner als het goed is en past hij misschien wel op een cdrom
 
als je het op een cd wilt branden kun je beter eens kijken naar bv dvdX deze handleiding is ook te vinden op de site die ik eerder noemde.
 
ok

PS ik begrijp iets niet, ik bezit een programma clone CD die de volledige cd op harde schijf zet.
Maar hoe zetten ze 7,5 GB op één CD DVD dus ? en welke compressie is nu de beste om het mogelijk te maken die DVD op een nieuwe CD over te zetten ?
En indien ik een 2 de brander koop kan men dan van DVD naar DVD copieeren ?
 
even een aantal dingen uit elkaar halen.

je bent zoals ik begrijp niet in het bezit van een dvd brander.??
Je wilt een dvd op een gewone cd zetten ??

als boven staande juiste is lees dan onderstaande :D

clone cd is bedoeld om cd's 1 op 1 te kopieeren dus geen dvd's

Wil je van een dvd een kopie maken dus echt op dvd zetten kun je gebruik maken van dvdshrink met dit programma kun je aangeven wat je wilt kopieeren dus bv met menu , welke ondertitels en welke audio taal ook de mate van compressie kun je aanpassen.

Wil je echter een dvd op een cd gaan zetten dan kun je beter uitwijken naar een programma als DVDx met dit programma kun je van dvd naar mpeg omzetten waarna je de mpeg files op een lege cd kunt branden als vcd of svcd afhankelijk wat je gekozen hebt tijdens omzetten.
Het direct kopieeren van dvd naar dvd gaat niet lukken omdat de comercieele dvd's allemaal groter zijn dan de 4,7 GB schijven die wij in onze dvd branders kunnen branden je zult dus als je van dvd naar dvd wilt altijd gebruik moeten maken van een programma als bv dvdshrink.

alle boven genoemde programma's en evt handleidingen zijn te vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman
 
ok

Ok bedankt nu is alles duidelijk !

En ps als ik een 2de brander koop, voorlopig bezit ik enkel 1 DVD speler met alles in één. (op mijn PC dus)

Waarop moet ik dan letten, moet er iets specifiek op die brander staan , of zijn al die klasieke die tegenwoordig te koop zijn voor een 100 euro meer dan voldoende.
 
de gemiddelde brander van rond de 100 euro volstaat inderdaad als ik een tipje mag geven ga wel voor een brander die zowel + als - schijven kan branden.

als voorbeeld ik heb zelf de nec 1300 die kost nu rond de 80 euro en heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan