svcd-tje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo,

Ik heb weer eens een vraagje. Ik wil graag een svcd-tje maken, maar mijn progje (photo2dvd studio) maakt er op de een of andere manier steeds "breedbeeld"van. Terwijl als ik dat zelfde progje gebruik om een vcd-tje te maken hij wel alles normaal doet. Ik wil toch graag een svcd-tje maken vanwege de kwaliteit.

Iemand een idee?:(
 
Ten eerste zou ik de vraag niet op opgelost zetten als hij niet is opgelost, maar heb ik even geregeld.

Zou eerst goed op de instellingen letten dat deze niet op 16:9 staat want dat is voor breedbeeld. in jouw geval zou het 4:3 moeten zijn. Als je dat niet kunt vinden of niet kunt aanpassen zou ik zeggen gebruik een ander programma voor het omzetten naar svcd, bv Tempgenc. En zo zijn er nog wel meer te vinden

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=video+converter&lr=

hier staan er al een paar
 
Bedankt voor je reaktie, maar ik heb hem zelf NIET op opgelost gezet. Waarschijnlijk een of andere grapjas :confused:
Enne ik had niet gezegd dat het ging om het maken van een slideshow van foto's( Met geluid en dergelijke)
Aan de instellingen van het programma ligt het verder niet, die staan hetzelfde als voor een vcd-tje.Moet dus goed gaan zou je zeggen, mooi niet dus :( :(

Heb je soms nog een idee? Want voordat ik tot aanschaf van een ander progje ga wil ik wel zeker weten dat het werkt. Sommige zetten namelijk als je de trial probeert er zo'n fijne balk door. Kun je nog niet goed zien hoe de kwaliteit enzo is.

Iig bedankt
 
Slideshow????

Als je de instellingen hetzelfde hebt kan het daar idd niet aan liggen.
Heb je het met een film of met meerdere, want het kan zijn dat jouw avi bestand, een breedbeeld bestand is en dat daarom het programma dat automatisch overneemt. Als dit zo is kun je dat niet veranderen.
Als het goed is kun je met GSPOT ook de resolutie zien, kijk daar eens naar, waarschijnlijk halen we daar al heel wat wijsheid uit.

Succes alvast!
 
T'is ook geen avi-bestand maar het zijn jpg-tjes waar ik een diashow van wil maken.( slideshow) Vandaar mijn probleem. En dat zijn dus ook geen breedbeeld bestandjes maar gewoon foto's.

Daarom zie ik niet zo goed wat ik met gspot moet.Ik heb het progje wel.

Bedankt weer
 
Sorry aangezien jij het over een svcdtje had ben ik ervan uitgegaan dat je een film bedoelde.

Voor het maken van een slideshow gebruik ikzelf het programma Ulead DVD Pictureshow. Ik vind dit zelf een erg makkelijk programma. Een foto voorbeeld van hoe dat gaat met dit programma is te vinden op

http://www.freewebs.com/natassie/DVD Pictureshow.htm

een trial van dit programma kun je downloaden van

www.ulead.com

Evt zou je hem ook kunnen zoeken via Kazaa ofzo. Een woordelijke uitleg is trouwens te vinden op www.freewebs.com/natascha (of klik op de banner)

Voor de rest zou ik zo snel geen programma weten, er zijn er genoeg dat wel, google kan je ook helpen.
Maar ik ben erg tevreden over dit programma, het is alleen wel engels.

Succes !!!
 
Sorry voor de late reaktie, maar mijn vader kwam met een progje van pinnacle aan. En dat werkt naar behoren,ben alleen nog niet zo tevreden met de kwaliteit maar dat is een kwestie van de instellingen heb ik al gezien. Iig bedankt voor je antwoorden en ulead zal ik in gedachten houden. Voorlopig zet ik de vraag op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan