overzetten van High8 film naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

luyben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Berichten
2
Welke stappen moet ik ondernemen van begin tot eind om mijn high8 films over te zetten op de pc zodat ik ze uiteindelijk op dvd kan zetten. Ik ben een leek op dit gebied dus graag niet te technisch
 
Vraag verplaats van de spyware sectie naar de multimedia sectie.

In het vervolg beter opletten waar je je vraag neerzet
 
Beginnen we met de eerste vraag, welke aansluiting zitten er op het apparaat waarmee je de films afspeelt???
 
Welkom op Helpmij

Het programma studio 8 of 9 zou jou hier heel goed bij kunnen helpen.
Dit moet je wel kopen, is in het nederlands en makkelijk te gebruiken.
Ook tekst en muziek toevoegen is geen probleem.
Ga even naar de betere computerzaak en daar zul je het kunnen kopen zo rond de €100,-
 
Op de camera heb ik een s video uitgang en audio\video uitgang. het is een Sony Hi8 handycam ccd-TR650
 
En je PC, heb je bv een Tuner kaart (TV-kaart) waarmee je S-video output kunt opnemen.

Stap één zal zijn om de camera op je PC aan te sluiten.
Daarna komt de opname dit hangt voor een deel af van het soort aansluiting dat mogelijk is zo als bv via S-video, USB, Firewire, TV kabel etc.

Dan komt het editen van de opname.
Dan het evt. het omzetten naar bestanden die je op een DVD kunt gaan branden (.Vob files).
Je zult een menu voor je DVD moeten maken en tenslotte alles op een DVD branden.

Er komen dus best wel wat stappen bij kijken en om e.a. uit te voeren heb je diverse programma's nodig.

Als je een TV kaart hebt zit hier vaak ook software bij waarmee je opnamen kunt bewerken, heb je zelf als iets op je PC staan van dit soort software?

Mocht je geen passende hardware en software bezitten is een 'totaal' oplossing waarschijnlijk het goedkoopst.
Bijvoorbeeld zo iets n.b. er zijn meer aanbieders van dit soort producten, heb er zelf geen ervaring mee, lijkt je dit wat zou je even verder moeten zoeken wat er nog meer op de markt is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan