samenvoegen van ondertiteling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
5.421
Ik heb de film Troy gedownload(Telecine versie).
Deze bestaat uit drie cd's. Ik heb ze samengevoegd tot 1 DVD.
Oke, tot hier gaat het goed.

Nu heb ik de ondertiteling gedownload, maar die bestaat ook uit drie delen. Hoe krijg ik die samen tot 1 ondertitel, om ze vervolgens samen op de DVD te krijgen.

Het samenvoegen en evt synchroniseren van de ondertiteling is geen probleem, alleen het samenvoegen van de ondertiteling.

Alvast bedankt

Mvg Patrick
 
Makkelijkste is even een voor een kopieren en plakken in een nieuw document lijkt me.
Al krijg je inderdaad wat timingproblemen omdat bij de 2e en 3e ondertitel de klok weer op 0 wordt gezet.
 
uhhh had het niet handiger geweest eerst de 3 delen te indertitelen en dan pas saman te voegen ??
 
Geplaatst door tazman
uhhh had het niet handiger geweest eerst de 3 delen te indertitelen en dan pas saman te voegen ??

Ja, ik denk van wel, maar daar dacht ik te laat aan:confused: :confused:

Ik denk dat ik maar opnieuw ga beginnen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Mvg Patrick
 
Geplaatst door buick
Makkelijkste is even een voor een kopieren en plakken in een nieuw document lijkt me.
Al krijg je inderdaad wat timingproblemen omdat bij de 2e en 3e ondertitel de klok weer op 0 wordt gezet.

Knippen en plakken?? Wil je me dat eventjes uitleggen?

Mvg Patrick
 
Ik neem aan dat het om .srt of .ssa files gaat.
Misschien kun je die het beste (als dat nog niet gebeurt is) naar ssa converteren en dan inlezen in Substation.

Substation kan meerdere sub bestanden samenvoegen en geeft gelijk de mogelijkheid om tijdens het inlezen de starttijd aan te geven.

Daarna kun je de timing bijwerken en opslaan als één file.


(zelf zet ik tegenwoordig de ondertitelbestanden om naar plain text en lees ze vervolgens in in DVD workshop. Dan kan ik, terwijl de film draait, realtime aanklikken wanneer de titels moeten verschijnen en weer weggaan. Voordeel is dat de ondertitel niet hard in de film komt maar net als bij een echte dvd, apart staat en dus ook is uit te zetten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan