PSP(7.04): palet Lagen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemoon

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
59
Met verschillende (raster)-lagen op een achtergrondfoto moet ik per laag een miniatuurschermpje krijgen om die laag te kunnen bewerken. Snik, jammer: het miniatuurscherm wordt wit, de zandloper verschijnt en ik moet het programma afsluiten.
Wat is er mis en hoe (aub - help mij) kan ik dit in orde krijgen. Reeds diverse malen PSP verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (heb originele CD), maar geen baat bij gehad. Wat is/doe ik fout? Is er bijstand voor mij?
Vr.gr. Annemoon
 
Lijkt me een fout op de cd-rom.
Download eens een trial-versie van PSP 7 of PSP 8 en kijk of het palet dan wel werkt.
Als dat zo is, dan ligt het duidelijk aan de cd-rom en kun je die ruilen (als dat nog mogelijk is).

Guus.
 
Spijtig Guus, maar nee. In Windows 98 gebruikte ik de CD/ PSP 7.00 ook en daar werkte het allemaal wel. Nu heb ik Windows XP; daar kan het toch niet aan liggen? Aan PSP 8 wil ik nog - jeetje, moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Wil je niet nog eens scherp nadenken voor mij?
Annemoon
 
PSP 7 hoort onder XP gewoon te werken.
Je schrijft dat je PSP al een paar keer opnieuw geïnstalleerd hebt. Je zou het nog eens kunnen proberen, maar dan zo dat het programma eerst echt helemaal verwijderd is, dus ook de registerverwijzingen.
Verwijder het programma eerst op de normale wijze via Configuratiescherm, Software.
Verwijder vervolgens de map Jasc Software Inc uit je Program Files.
Download hier het programma RegCleaner (541 kb).
Als je dit start zie je een scherm met op je computer geïnstalleerde software. Selecteer Jasc (zie screenshot) en klik rechts onder op Selectie verwijderen. Alle registerverwijzingen worden nu ook verwijderd.
Als het probleem zich dan na installatie nog voordoet weet ik het ook niet meer.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ha Guus, je bent snel ook nog. Morgen haal ik mijn man uit zijn besognes om jouw instructies uit te voeren.
Voordat hij zich op de PC werpt heb ik nog een vraag: moet ik de verworven insteekfilters op een flop bewaren? Of misschien nog meer?
Intussen veel dank voor je reactie en ik hoop morgen te kunnen melden dat je een reus bent.
Annemoon
 
Ha Guus, je bent snel ook nog. Morgen haal ik mijn man uit zijn besognes om jouw tips uit te voeren.
Voordat hij zich op de PC werpt heb ik nog een vraag: moet ik de verworven insteekfilters op een flop bewaren? Of misschien nog meer?
Intussen veel dank voor je reactie en ik hoop morgen te kunnen melden dat je een reus bent.
Annemoon
 
Geplaatst door annemoon
moet ik de verworven insteekfilters op een flop bewaren? Of misschien nog meer?
Filters zou ik inderdaad even op floppy zetten.
En als je eventueel zelf gemaakte kleurverlopen, maskers, selecties of picture tubes (plaatjespenselen heten die in de Nederlandse uitvoering, geloof ik) hebt opgeslagen, die je wilt bewaren, kan je die ook opslaan. Staan allemaal in hun eigen map binnen de PSP 7 map.

Guus.
 
Guus,
:( het is niet gelukt. Regel voor regel je tips uitgevoerd en PSP/7 bleef de fout houden. 't Gekke is dat het geen verschil maakte (wanhoop) met een installatie van een geleende Engelse versie PSP/7. Iets in mijn PC houdt de volledige installatie tegen.
In arren moede dus toch maar de probeerversie van PSP/8 geïnstalleerd en (juich) die werkt wel. Helaas moet ik nu weer nieuwe boeken kopen en zitten wringen op alles wat nieuw is.
Toch veel dank voor de hulp - ietsje ben ik wijzer geworden. "Help-mij" bestaat niet voor niets.
Annemoon
 
Geplaatst door annemoon
Guus,
:( het is niet gelukt. Regel voor regel je tips uitgevoerd en PSP/7 bleef de fout houden. 't Gekke is dat het geen verschil maakte (wanhoop) met een installatie van een geleende Engelse versie PSP/7. Iets in mijn PC houdt de volledige installatie tegen.
In arren moede dus toch maar de probeerversie van PSP/8 geïnstalleerd en (juich) die werkt wel. Helaas moet ik nu weer nieuwe boeken kopen en zitten wringen op alles wat nieuw is.
Toch veel dank voor de hulp - ietsje ben ik wijzer geworden. "Help-mij" bestaat niet voor niets.
Annemoon

Je zou hier nog eens kunnen kijken. Dat is de support pagina van Jasc Nederland. Ik neem aan dat je niet de enige bent met dit probleem.
Er staat op die pagina ook een telefoonnummer van hun helpdesk en dat is geen duur 0900 nummer à € 1,00 per minuut, maar gewoon 035 - 602 95 96.
Grote kans dat ze daar toch de oplossing hebben waardoor je PSP 7 kunt blijven gebruiken.
Ik gebruik zelf ook versie 7 en heb versie 8 wel eens geprobeerd, maar ontdekte dat ik zo aan versie 7 gewend was dat ik 8 er maar weer af heb gegooid. Dus ik kan best begrijpen dat je liever je vertrouwde PSP 7 wilt blijven gebruiken.

Guus.
 
Beste Guus,
braafjes volg ik je adviezen op, mijn probleem blijft echter een raadsel voor mens en dier. Op het tel.nr. dat je gaf kreeg ik de raad om de videokaarten te upgraden - dát was de oplossing in 95% van de gevallen. Nâh (da's Haags voor nou) niet in mijn geval, hoor. De blues hebben me langzamerhand te pakken. 't Is treurig.
Zal ik me maar neerleggen bij PSP/8 :confused: ?
Annemoon
 
Geplaatst door annemoon
Zal ik me maar neerleggen bij PSP/8 :confused: ?
Ik denk dat er niets anders op zit.:(
Al zou je nog een keer naar de helpdesk kunnen bellen en zeggen dat hun oplossing niet heeft geholpen. Misschien hebben ze nog een andere suggestie.

Geplaatst door annemoon
Helaas moet ik nu weer nieuwe boeken kopen.
Lijkt me niet nodig. Met de boeken over PSP 7 en de helppagina's van PSP 8 kom je er wel uit. Anders even een bezoekje aan de bibliotheek brengen.

Guus.
 
Palet Lagen in PSP/7 werkt weer

Het heeft veel gehannes gekost en een week vol chagrijn, maar ik ben eruit. Het palet Lagen werkte dus niet (en de hemel weet wat nog meer) omdat inderdaad Windows XP weer een bepaalde instelling frustreerde. Wat heb ik gedaan:
Config.scherm
systeem
geavanceerd
prestaties - hierin het vakje 'instelling'
NIET: 'laat Windows het maar uitzoeken'
WEL: 'beste prestaties' aanvinken.
Sjonge, sjonge, ben ik blij.
En mensen, doe er je voordeel mee.
Annemoon
:thumb:
 
PSP/7-effecten-fotoverb.-handm.kleurcorrectie

Guus,
ik word gek. Paletten werken weer, maar nu weer het volgende: Kies effecten-foto verbeteren-handmatige kleurcorrectie en ik kreeg (volgens het voorbeeld) in de voorgestelde kleuren veel grijs en zwart, maar niet de gewenste.
Volgens de lessenjuf zit er een fout in mijn bestand: RefColor.dat en ik kreeg tevens een verbeterde versie als bijlage meegestuurd.
Heb ik geïnstalleerd en warempel, er verschijnt (zie bijlage) weer een bijzondere foutmelding. Mijn PSP/7 is in het Nederlands, dus ik begrijp niet waarom nu Engels wordt gebruikt.
Kan je, please, nog iets voor me doen?
Annemoon (bijna knetter)
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan