Avi omzetten maar krijg zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
508
Ik heb een avi, als ik deze kijk met bv videolan dan is er niets aan de hand. Maar zodra ik hem ga omzetten krijg ik netjes geluid maar zwart beeld. Welk proggie ik ook gebruik, of ik krijg bericht dat ze hem niet kunnen lezen. Als ik met gspot ga kijken is het een xvid film, heb de codec.
Als ik bij winmpeg ga kijken naar fileinfo dan heeft hij helemaal geen videoinfo alleen maar audioinfo, hoe kan dit???
 
De kans bestaat dat, wat voor de *.avi extentie doorgaat, in werkelijkheid een *.mpg is.
Dit zou 't zwart beeld kunnen veroorzaken, terwijl je toch geluid krijgt.

Ik ben niet op de hoogte met xvid, maar mijn mediaplayer onder win98 geeft verschillende specificatie's over het gespeelde bestand.

:)
 
Mogelijk is de xvid codec die je gebruikt nog de oude versie. heb hetzelfde probleem gehad. nw versie xvid en opgelost.
 
heb de extensie al eens omgezet naar mpg. speelt hem dan wel af, maar als ik hem wil omzetten geeft hij aan dat het geen echt mpg is.
Ook heb ik volgens mij al de nieuwste xvid codec gedownload en geinstalleerd
 
Ik heb de film even door de decompresser gehaald en nu doet hij het prima. Kon hem ook zonder problemen omzetten.
 
hai natascha
welke decompressor heb jij gebruikt?
heb namelijk een avi film omgezet naar mpeg met de tmpgencoder, maar krijg ook zwart beeld met geluid als ik hem wil afspelen op de tv of pc.
groetjes linda
 
Hoi linda sorry voor de late reactie, ben een tijdje afwezig geweest.

Ik heb de decompressor van AVI2MPEG gebruikt.

http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/dl.htm

Hiervandaan kun je hem downloaden. Ik gebruik deze elke keer voor ik een film ga omzetten en heb sindsdien geen problemen meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan